اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

January 15, 2018
16:53 دوشنبه، 25ام دیماه 1396
کد خبر: 87294

مدیران عامل سه اپراتور کشور تغییر کردند

مدیران عامل سه اپراتور از چهار اپراتور ارتباطی بزرگ کشور تغییر کردند تا شاهد تحولات گسترده در بخش ارتباطات کشور باشیم.
 
بالاخره روز گذشته اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول به طور رسمی اعلام شدند. از سوی دیگر با توجه به انتخاب مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل به عنوان مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات سیار، مدیران سه اپراتور از چهار اپراتور ارتباطی کشور تغییر کرده و تنها قلمبر دزفولی در ایرانسل به فعالیت خود به عنوان مدیرعامل ادامه می دهد.
 
 رسمی شدن تغییرات در مخابرات ایران
با امضای احکام، روز گذشته روابط عمومی شرکت مخابرات ایران پس از چند روز گمانه زنی رسانه ای، رییس، نایب رییس و اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را معرفی کرد.
براساس این گزارش طی احکام جداگانه ای از سوی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، مهدی صفری، حمیدرضا رفیعی، محمد شهسواری، ابراهیم یافتیان و ساسان جباری به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران معرفی شدند. هیات مدیره شرکت مخابرات نیز مهدی صفری را به عنوان رییس هیات مدیره، حمیدرضا رفیعی را به عنوان نایب رییس هیات مدیره و سید مجید صدری را به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران انتخاب و معرفی کردند. 
صفری پیش از این مسوولیت هایی چون معاون توسعه و مهندسی شرکت مخابرات ایران، فعالیت در وزارت امور خارجه، مدیریت عامل شرکت توسعه اعتماد مبین، سفیر ایران در روسیه، اتریش و چین را عهده دار بوده است. وی همچنین معاون استانداری بوشهر، مدیرعامل و رییس هیات مدیره صنایع الکترونیک شیراز، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان، نماینده ویژه در امور دریای خزر و مدیرکل مشترک المنافع، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه بوده است. سید مجیدصدری، مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران، دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار از دانشگاه شهید بهشتی است. 
صدری در شرکت رایتل به عنوان اولین اپراتور ارایه دهنده دیتا، نقش قابل توجهی در ٩ برابر شدن تعداد سیم کارت، رشد 21 برابری مشترکین فعال، رشد 44 برابری درآمد دیتا و تجاری سازی و گسترش فناوری اینترنت همراه در سطح کشور ایفا کرد.
وی پیش از این مسوولیت هایی چون مدیر کلی مشترکان و متقاضیان دیتای وزارت ارتباطات، مشاور مدیرعامل و مدیرکل پشتیبانی فنی دیتای مخابرات استان تهران، مشاور ریاست مرکز تحقیقات مخابرات ایران، مدیر کلی نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، مشاور رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیر عاملی شرکت پایانه های داده های نوین، رییس هیات مدیره شرکت گسترش ارتباطات داتک، رییس هیات مدیره شرکت انتقال داده های رهام داتک و عضویت در هیات مدیره شرکت مدیریت صنایع نوین تامین را عهده دار بوده است.
عضویت در هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و شورای مرکزی نظام صنفی رایانه ای و ریاست کمیسیون اینترنتی و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و کشور و دبیری کمیته پایش و کنترل سرویس های ICT سازمان نظام صنفی رایانه ای، مدیریت عامل و عضو هیات مدیره شرکت نداگستر صبا با نام تجاری صبانت و مدیریت عامل و نائب رییسی هیات مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل از جمله تجربیات صدری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.
 
 تغییر مدیرعامل همراه اول پس از 12 سال 
با تغییرات صورت گرفته در هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار، وحید صدوقی پس از 12 سال از هیات مدیره این شرکت کنار رفت. او کارنامه موفقی در همراه اول به جا گذاشت و حضور جدی و قوی رقبا هم نتوانست از سهم بازار اپراتور اول به طور جدی بکاهد.
در ترکیب جدید هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران، در احکام جداگانه ای از سوی صاحبان سهام این شرکت، بابک تراکمه به جای مجتبی جعفری، مهدی غیناقی به جای بهزاد خان سفید و مهدی اخوان بهابادی به جای غلامرضا مهدوی به عنوان  اعضای جدید هیات مدیره جدید همراه اول انتخاب و معرفی شدند.
همچنین در نخستین جلسه هیات مدیره جدید همراه اول، اخوان بهابادی به عنوان نایب رییس هیات مدیره و حمید فرنگ به عنوان مدیرعامل انتخاب شدند. علی بقایی نیز به عنوان رییس هیات مدیره و اسدالله دهناد به فعالیت خود در کنار اعضای جدید هیات مدیره ادامه می دهند.
اخوان بهابادی دبیر اسبق شورای عالی فضای مجازی و استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه تهران است. او مدتی نیز به عنوان قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین مشغول به کار بود.
حمید فرنگ نیز مدیرعامل اسبق شرکت رایتل است. او پیش از انتصاب به عنوان مدیرعامل رایتل، مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین بود. 
مدتی پس از خروج فرنگ از رایتل، وی به عنوان مدیرعامل شرکت «بهار ارتباط گستر» حضور خود را در بازار ارتباطات کشور ادامه داد. شاخص ترین محصول این شرکت اپلیکیشن پیام رسانی با نام ساینا (عموما ویژه مشترکان همراه اول) و ارایه خدمات تلفن بین الملل ارزان به مشترکین همراه اول در قالب سرویس 050 بود. بهارتل نماینده انحصاری نرم افزارهای ماینا و سانبرد در ایران، دارنده موافقت اصولی MVNO و پروانه سروکو از سازمان تنظیم مقررات و عرضه کننده خدمات تماس بین الملل به افغانستان با نام تجاری گپ کارت است.
 
 ابهام در سرنوشت رایتل، شرکت زیرساخت و صدوقی
هنوز چند ضلع از تغییرات گسترده مدیریتی در حوزه ارتباطات کشور مبهم است. گفته می شد که وحید صدوقی به عنوان معاون وزیر و رئیس هییت مدیره شرکت زیرساخت انتخاب شده است اما دیروز شنیده شد که او این سمت را نپذیرفته است.
با انتخاب مجید صدری به سمت مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز باید منتظر ماند و دید سازمان تامین اجتماعی چه کسی را جایگزین وی می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.