اپراتورها

January 16, 2018
10:10 سه شنبه، 26ام دیماه 1396
کد خبر: 87302

صدوقی: درآمد دولت از همراه اول از 247 میلیارد تومان در سال 84 به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است

مدیرعامل سابق همراه اول با اشاره به درآمد همراه اول در زمان مدیریت خود اظهار کرد: درآمد دولت از همراه اول از 247 میلیارد تومان در سال 84 به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وحید صدوقی مدیرعامل سابق همراه اول به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستنا؛ مهدی صفری، رییس جدید هیات مدیره مخابرات در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل قبلی و جدید شرکت مخابرات ایران و همراه اول که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران این شرکت‌ها در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به گزارشی از مدیریت ۱۲ ساله خود در این شرکت گفت: میانگین سن شبکه همراه اول ۲٫۵ سال است. در ۴ سال گذشته ترافیک شبکه همراه اول هزار برابر شد که از سایر اپراتورها رشد بیشتری داشته است.

صدوقی گفت: روند افزایش تعداد مشترکان همراه اول پس از ورود اپراتور رقیب کاهشی شد. حدود ۲ تا ۳ سال روند رشد متوقف شد و اکنون افرایشی شده است و براساس اخرین آمار رسمی وزارت ارتباطات ۵۷ درصد سهم بازار دارد.
وی ادامه داد: سال گذشته سود توزیعی شرکت ۲۸۶۰ میلیارد تومان بوده که امسال ۳۱۰۰ میلیارد تومان برای EPS سالانه اعلام شده و محقق می شود.

صدوقی در ادامه با اشاره به درآمد دولت از این اپراتور عنوان کرد: پرداختی همراه اول به دولت در سال 84، 247 میلیارد تومان بوده و امسال به 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته مدیرعامل سابق همراه اول، حاشیه سود همراه اول از ۹ درصد به ۲۵ درصد در سال ۹۵ افزایش یافته و تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان با نرخ ارز های متفاوت در همراه اول سرمایه‌گذاری شده است.
این ا‌پراتور اکنون در جایگاه ۲۰ اپراتورهای دنیا از نظر تعداد کل مشترکان و جایگاه ۱۸ از نظر مشترکان اعتباری قرار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.