لبه تکنولوژی

January 18, 2018
12:05 پنجشنبه، 28ام دیماه 1396
کد خبر: 87351

سلجوقی: دلیل ناکامی پیام رسان داخلی انحصار در شبکه های اجتماعی است

شب گذشت در گفت و گوی ویژه خبری به چالش های شبکه های اجتماعی پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)؛ خسرو سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در این برنامه گفت: مقصر اصلی خودمان هستیم چرا که در حوزه پیام رسان‌ها یک نوع انحصاری ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر هنگام ورود تلگرام اجازه ورود چند پیام رسان دیگر را می‌دادیم اکنون تلگرام انقدر مورد استقبال قرار نمی‌گرفت اما هنوز دیر نشده و باید این انحصار را از بین برد تا رقابت ایجاد شود.

سلجوقی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: برابر این مصوبه سعی شده تا به تمام تعهداتی که بر عهده وزارت ارتباطات است، عمل کنیم و بر اساس آن نهادهای دیگری از جمله صدا و سیما نیز مسئولیت حمایت از آن را دارند.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات بیان کرد: اپراتور‌های ما به گونه‌ای شرکت خصوصی هستند و به نوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز اعتمادی در جامعه و نیز سرمایه گذار (نسبت به پیام رسان‌های داخلی) وجود ندارد و شاید یکی از دلایل این موضوع تفاوت در نوع فناوری و توان داخلی ماست.

 عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه باید بر روی نقاط قوت پیام رسان‌های داخلی متمرکز شد، افزود: سه رفتار متفاوت برای حمایت از پیام رسان‌های زیر ۳ میلیون، ۳ تا ۵ میلیون و بالای ۵ میلیون نفر انجام می‌شود، پیام رسان زیر ۵ میلیون نفر را جزء پیام‌رسان‌های متوسط حساب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز پول مجازی در دنیا کار خود را انجام می‌دهد و اگر این موضوع تبدیل به انحصار شود به نگرانی تبدیل خواهد شد، گفت: تلگرام ۱۸۰ میلیون مشتری دارد که از این تعداد ۴۰ میلیون ایرانی هستند.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه وقتی یک قاضی وبلاگی را حتی به مدت یک ساعت تعطیل می‌کند این مسئله به معنای تمام شدن کار وبلاگ است،‌افزود: یکی از بحث‌های اساسی اعتمادسازی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

سلجوقی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌های دنیای فناوری را بپذیریم، خاطرنشان کرد: باید گردش مالی در پیام رسان‌های داخلی وجود داشته باشد لذا در وجوه اداره شده پیش‌بینی شد به کسانی که در داخل کشور به این گردش مالی کمک کنند بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.