فناوری

January 21, 2018
11:01 یکشنبه، 1ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87396

اینستاگرام با افزایش قابلیت هایش در حال تسخیر جهان است

در سال 2017 از هر سه نفر یک نفر از شبکه های اجتماعی استفاده کرده است.

طبیعی است تعداد کاربران شبکه های اجتماعی همچنان رو به رشد است و اینستاگرام در این میان پیشتاز است. کاربران اینستاگرام با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر شبکه های اجتماعی در حال رشد هستند. از جمله دلایل رشد اینستاگرام تنوع خدمات و امکاناتی است که در اختیار کاربرانش قرار می دهد. ظاهرا برای کاربران مهم نیست سرویس های اینستاگرام الگو برداری از کدام شبکه اجتماعی دیگر است. مهم شیوه ارایه و کیفیت این سرویس هاست.
مدیران اینستاگرام به کاربران اجازه عادت کردن به خدمات این شبکه اجتماعی را نمی دهند و با مدام به روز کردن این شبکه و افزودن به قابلیت های آن، تازگی اینستاگرام را برای کاربران حفظ می کنند. از جمله تازه ترین امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده می تون به نمایش آخرین فعالیت کاربران در بخش پیام ها پرداخت. این امکان که دیروز پس از به روزرسانی اینستاگرام در اختیار کاربران قرار گرفت به آنها اجازه می دهد زمان آخرین فعالیت (Last Seen) فالوورها یا کسانی که با آنها پیام رد و بدل کرده اند را ببینند. این قابلیت Show Activity Status نام دارد و  به صورت خودکار از درون تنظیمات اینستاگرام فعال شده است. بر این اساس کاربران در صورتیکه تمایلی به نمایان شدن آخرین زمان فعالیت شان ندارند می توانند این قابلیت را غیر فعال کنند.
از سوی دیگر برخی رسانه های اخباری درباره قابلیت تازه اینستاگرام منتشر می کنند که هنوز در دسترس همه کاربران قرار نگرفته و اینستاگرام نیز در مقابل این اخبار واکنشی نشان نداده است. از جمله خبرها می توان به ویژگی Type اشاره کرد؛ انتشار استوری تمام متن. این قابلیت شبیه به قابلیت ارسال تصویر یا ویدیو در استوری است. به نظر می رسد برخی از کاربران به صورت آزمایشی به این امکانات دسترسی دارند.
یکی دیگر از امکاناتی که زمزمه طراحی و انتشارش روی اینستاگرام شنیده می شود، هشدار دهنده ای است که به کاربران خبر می دهد دیگران از استوری آنها اسکرین شات گرفته اند. در حال حاضر فقط زمانی که از عکس ها یا ویدیوهایی که در دایرکت منتشر شده، اسکرین شات گرفته شود کاربر متوجه می شود.
اضافه شده تصاویر گیف به بخش استوری نیز از آن دست اخباری است که پیرامون قابلیت های جدید اینستاگرام منتشر شده اما این کمپانی خبری از اضافه شد چنین قابلیتی نداده اما به تازگی خبرها و عکس هایی منتشر شده که از همکاری اینستاگرام و Giphy برای استفاده از آرشیو بزرگ تصاویر متحرک این سایت در استوری های اینستاگرام خبر می دهد. گفته می شود حتی برخی از کاربران کشورهای فیلیپین، برزیل و اندونزی، در بخش استوری اینستاگرام با یک گزینه جدید برای جستجوی تصاویر گیف از آرشیو Giphy مواجه شده اند. به نظر می رسد که این خصوصیت فعلا در مرحله آزمایشی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.