رگولاتوری

January 22, 2018
8:42 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87422

با حضور وزیر ارتباطات؛ اقدامات و برنامه های دستگاه های اجرایی و وزارتخانه هایی که در روستاها ارایه خدمات می‌دهند با توجه به ایجاد بستر خدما

در اجرای مواد 67 و 69 قانون برنامه ششم توسعه چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی و ایجاد وحدت رویه نشست بین دستگاه‌های اجرایی اصلی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش‌ و پرورش ، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و سایر ذینفعان برگزار شد.

در این نشست  وبگاه uso.cra.ir ارایه شد و مقرر شد دسترسی به کلیه دستگاه‌ها و نوپاها و نوآوران داده شود تا بتوانند برای ارایه خدمات برنامه‌ریزی کنند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: در چند ماه گذشته برای ایجاد شفافیت از وضعیت ارتباطی روستاهای سراسر کشور از طریق پیمانکاری نسبت به پایش ۶۴ هزار روستا و آبادی انجام شد و با استفاده سیستم اطلاعات جغرافیایی به روز شد که در این پایش علاوه بر وضعیت ارتباطی، وضعیت پوشش صداوسیما و مراکز بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سامانه اطلاعات ارتباطی روستاهای کشور وضعیت موجود از نظر ارتباطات مشخص شده است، افزود: این بررسی در سه بخش ارتباطات ثابت، تلفن همراه و اینترنت صورت گرفت.

آذری جهرمی اظهار کرد: در مجموع مشخص شد از مجموع روستاهای مورد پایش قرار گرفته ۳۴ درصد همه سه سرویس، ۵۱ درصد دو سرویس، ۱۰ درصد تنها یک سرویس و ۳ درصد نیز هیچ سرویسی را ندارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه تا پایان امسال بیش از ۲۱ هزار روستایی که تحت پوشش ایرانسل نیستند، تحت پوشش نسل چهارم قرار می گیرند، اظهار کرد: این اقدام بزرگی است برای این روستاها که عمدتا دارای جمعیت و خانوار بالایی هستند.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی می توانند از این سامانه برای طراحی خدمات استفادت کنند، تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که لایه خدمات را در روستاها فراهم کنیم چراکه فقط بردن شبکه برای روستاییان بدون خدمات، بازار مصرف را ایجاد کرده ایم درحالیکه باید سعی کنیم با بردن خدمات به روستاها آنها را توانمند سازیم.

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه سه ماهه نخست فعالیت در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعان در دولت دوازدهم هزار دستگاه خودپرداز را در روستاهای سراسر کشور مستقر کردیم، گفت: این اقدام مورد استقبال روستاییان قرار گرفت بطوریکه یکی از درخواست های مناطق روستایی استقرار خدمات بانکی است.

وی به استفاده از ICT در زمان زلزله کرمانشاه اشاره کرد و‌افزود: در زلزله اخیر بسیاری از مدارس به دلیل زلزله از بین رفته بود که آموزش و پرورش با استفاده از شبکه ICT از طریق فبلت هایی اقدام به برقراری آموزش مجازی برای دانش آموزان زلزله زده کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.