لبه تکنولوژی

January 23, 2018
9:52 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87454

انتقاد از اعتیاد کودکان به شبکه‌های اجتماعی

مدیرعامل اپل نیز از اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و استفاده بیش از حد از تکنولوژی انتقاد کرده است.

تیم کوک در جریان یکی از دوره‌های آموزشی اپل در انگلستان اشاره‌ کوتاهی به موضوع اعتیاد به گوشی‌های هوشمند کرد و استفاده بیش از حد از تکنولوژی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را سرزنش کرد.

وی در ادامه افزود: "با این‌که من فرزندی ندارم اما برادرزاده‌ای دارم که معتقدم باید برای آنها (کودکان) حد و مرز تعیین شود و من همانند والدینش اجازه استفاده از خیلی از شبکه‌های اجتماعی را به او نمی‌دهم".

اخیرا مباحثی مطرح شده است که اپل را مقصر اصلی اعتیاد کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به شبکه‌های اجتماعی و امکانات گوشی‌های هوشمند آیفون  دانسته‌اند و از این غول تکنولوژی آمریکایی انتظار دارند که راه‌حلی را برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد کنند.

اوایل ماه جاری میلادی بسیاری از سهامداران از اپل درخواست کردند که هرچه سریع‌تر برای مشکل اعتیاد کودکان به آیفون طرح و برنامه‌ای را ایجاد کنند و در پاسخ به این درخواست اپل نیز متعهد شد که برنامه‌های بیشتری را به منظور کنترل والدین در سیستم عامل ios ایجاد کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی گاردین، تیم کوک معتقد است که استفاده بیش از حد از تکنولوژی تنها وقت و انرژی انسان را می‌گیرد و به اهداف و موفقیت آنها منجر نخواهد شد. با این تفاسیر می‌توان گفت که مدیرعامل اپل به عنوان یکی از برجسته‌ترین افراد در عرصه علم و تکنولوژی هم حامی استفاده بیش از حد از تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی نیست.

4

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.