اپراتورها

تلفن همراه

January 23, 2018
11:10 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87462

مجتبی جعفری و عباس کاظمی گزینه‌های اصلی مدیرعاملی رایتل شدند

پس از انتصاب مهندس سیدمجید صدری -مدیرعامل رایتل- بعنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران، اخبار رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، از احتمال انتصاب مجتبی جعفری -عضو هییت مدیره همراه اول، قائم مقام و معاون امنیت شورایعالی فضای مجازی- و یا دکتر عباس کاظمی -مدیرعامل شمص تامین- بعنوان مدیرعامل جدید رایتل خبر می‌دهد.

مجتبی جعفری.JPG

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مجتبی جعفری متولد ۱۳۳۹ در رشته کامپیوتر تحصیل کرده و در حال حاضر قائم مقام دبیر شورایعالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور است، وی پس از مدتی از این انتصاب و با حفظ سمت به عنوان معاون امنیت مرکز ملی فضای مجازی کشور نیز درآمده بود.

وی در دوره قبل شورای عالی فضای مجازی کشور، مشاور رئیس مرکز و مجری طرح «تدوین معماری جمهوری اسلامی در فضای مجازی» بود. او پیش از این نیز، رئیس مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، دبیر شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، رئیس پژوهشگاه امنیت پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده و مسئولیت تدوین سند ملی فضای تبادل اطلاعات و سند دولت الکترونیک را بر عهده داشته است. جعفری علاوه بر مسئولیتهای فوق تا پیش از تغییرات اخیر هییت مدیره همراه اول،عضو هییت مدیره شرکت ارتباطات سیار بود و حالا بعنوان یکی از دو گزینه اصلی تصدی مدیریت عاملی رایتل از وی نام برده می‌شود. 

وی همچنین علاوه بر فعالیت‌های علمی و آموزشی در این حوزه، فعالیت‌های پژوهشی خود را با تأسیس و مدیریت پژوهشکده‌های امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران و مرکز پژوهش امنیت سامانه‌های رایانه‌ای (یاس) آغاز کرده و در حوزه‌های اجرایی نیز مراکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری و مدیریت راهبردی افتا را تأسیس و تکمیل شبکه اختصاصی دولت را مدیریت کرده است.
 
از دیگر فعالیت‌های وی، مدیریت تدوین اسناد راهبرد امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، راهبرد ملی توسعه دولت الکترونیک و نظام ملی مقابله با حوادث رایانه‌ای بوده است.
 
Rightel_Operator_Company_Logo.png
 
از دکتر عباس کاظمی بعنوان دومین و محتمل ترین گزینه انتخاب بعنوان مدیرعامل جدید رایتل پس از انتصاب سید مجید صدری بعنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران یاد می شود.
 
وی در حال حاضر بعنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت صنایع نوین تامین یا همان شمص تامین، بعنوان شرکت بالادستی رایتل در هلدینگ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) متعلق به سازمان تأمین اجتماعی ایران مشغول به کار است ولی براساس شنیده های ایستنا بناست هلدینگ شمص با دیگر شرکتهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر داتک، در رایتل اقدام شده و رایتل به هلدینگ ICT شستا تبدیل شود. در این سناریو، طبعا محتمل ترین گزینه مدیرعاملی رایتل، دکتر کاظمی خواهد بود.
 
به گزارش خبرنگار ایستنا، عباس کاظمی دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک بوده و پیش از این سمت هایی نظیر معاونت فناوری و اطلاعات شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارنامه خود دارد. 
 
مأموریت شرکت شمص تأمین سرمایه‏ گذاری در صنایع نوین از طریق تأسیس شرکت‏ها، خرید و فروش سهام مدیریت و راهبری از طریق مأموریت خرید و فروش فناوری، ارتقاء صنایع مستعد توسعه و مشاوره و برنامه‏ ریزی و نظارت در برنامه‏های کلان ملی با رویکرد دانش بنیان تعریف شده و حوزه کاری شرکت های زیر مجموعه شرکت صنایع نوین تامین(شمص) رایتل بعنوان اپراتور تلفن همراه، گروه شرکتهای داتک در حوزه اینترنت و شبکه سازی، شرکت فناوا فعال در حوزه شبکه و اینترنت و پرداخت و شرکت پارس الکتریک در حوزه تولید تجهیزات الکترونیک و دیتا سنتر مشخص شده است.
 
در حال حاضر دکتر سعید خدامرادی -رئیس هیات مدیره-، سیدمجید صدری (مدیرعامل سابق رایتل و مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران)، ساسان جباری (معاون سابق تجاری رایتل و عضو جدید هییت مدیره شرکت مخابرات ایران)، و حسن رضوانی دیگر اعضای هییت مدیره شمص تامین را تشکیل می دهند. 
 
سامانه ها و فناوری اطلاعات (Information Technology)، راهکارها و خدمات ارتباطی (Communication Technology)، فناوری های نانو (Nano Technology) و فناوری های زیستی (Bio Technology) چهار زمینه مورد علاقه شرکت شمص را تشکیل می دهند. 
 
حدود یکماه پیش بود که مدیرعامل شستا در یک نشست خبری مشترک با رئیس سازمان تامین اجتماعی گفته بود: هلدینگ های انرژی، نفت و گاز و هلدینگ های عمران با صنایع، کاشی، سرامیک و سیمان و هلدینگ صنایع نوین با رایتل ادغام خواهد شد و تلاش می شود همه هلدینگ ها را وارد بورس کنیم.
 
مرتضی لطفی آذرماه در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفته بود: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و همچنین مصوبه هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی، خروج از بنگاه داری در اولویت شستا قرار گرفته و به همین دلیل تلاش های زیادی در این زمینه انجام می شود. بر این اساس، تعداد هلدینگ های تامین اجتماعی از ٩ به ۵ هلدینگ نفت و گاز، دارو، بانک، بیمه و فناوری نوین تبدیل خواهد شد.
 
لطفی تصریح کرده بود: در مرحله اول هلدینگ های انرژی، نفت و گاز و هلدینگ های عمران با صنایع، کاشی، سرامیک و سیمان و هلدینگ صنایع نوین با رایتل ادغام خواهد شد و تلاش می شود همه هلدینگ ها را وارد بورس کنیم .
 
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: برای سیاست خروج از بنگاههایی که در برنامه راهبردی ما نیستند برنامه ای داریم که به همین منظور١٣٠ تا ١۴٠ شرکت را شناسایی شده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا سال ١٣٩٨ واگذار خواهند شد.
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.