فناوری

January 23, 2018
15:24 سه شنبه، 3ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87484

مایکروسافت لپ تاپ ۱۸۹ دلاری می سازد

شرکت مایکروسافت به منظور رقابت با لپ تاپ های کروم بوک، به دنبال تولید لپ تاپ های ارزان قیمت آموزشی است که ارزان ترین آنها ۱۸۹ دلار قیمت دارد.

این لپ تاپ ها برای استفاده توسط دانش آموزان و اولیای آنها مناسب هستند و به راحتی قابل جابجایی است.

امکانات متنوعی مانند نمایشگر لمسی، پشتیبانی از قلم هوشمند ویندوز و امکان خلق محتوای سه بعدی از جمله مزایای لپ تاپ های یادشده است.

مایکروسافت در مجموع ۴ لپ تاپ ارزان قیمت عرضه خواهد کرد که دوتای آنها با همکاری شرکت لنوو و دوتای دیگر با همکاری شرکت JP ساخته می شوند. مدل ۱۸۹ دلاری ۱۰۰e  نام دارد و قیمت مدل Classmate Leap T۳۰۳  برابر با ۱۹۹ دلار است. دو مدل دیگر این مجموعه به نام های ۳۰۰e و Trigono V۴۰۱ هم به ترتیب ۲۷۹ و ۲۹۹ دلار قیمت خواهند داشت.

در این لپ تاپ ها از نسخه ای خاص از ویندوز ۱۰ استفاده شده که نصب نرم افزارهای اضافی ثالث برروی آنها ناممکن است و کاربران تنها باید برنامه های عرضه شده در فروشگاه آنلاین مایکروسافت را بارگذاری و نصب کنند. 

سخت افزار مورد استفاده در لپ تاپ های یادشده پردازنده های دو یا چهار هسته ای سلرون است که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ روانه بازار شدند و حداقل سرعت آنها ۱.۱ گیگاهرتز است. جزئیات بیشتر در این زمینه همزمان با رونمایی از لپ تاپ های یادشده در هفته آینده اعلام می شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.