اپراتورها

رگولاتوری

January 26, 2018
10:12 جمعه، 6ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87548

وزیر ارتباطات وعده داد: ارتقاء کیفیت ارتباطات در خراسان به ویژه مشهد تا نوروز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با توجه به کلیدی بودن ارتباطات درخراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مشهد، کیفیت این ارتباطات تا عید نوروز متفاوت و بهتر می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی، محمد جواد آذری جهرمی شب گذشته در دیدار با استاندار خراسان ارتقاء کیفیت ارتباطات در خراسان رضوی به ویژه کلانشهر مشهد تا عید نوروزرضوی  افزود: شهر مشهداز ویترین های مهم کشور است و عمده گردشگران خارجی به مشهد سفر و کیفیت سرویس های ارتباطی ایران را با کشور خود مقایسه می کنند و آن را نشانه ای از پیشرفت می دانند.
 
او همچنین افزود: 500 روستای خراسان رضوی دردهه فجر و 900 روستا نیز تا پایان امسال به 2 شبکه اپراتور همراه دسترسی کامل خواهند داشت.
 
آذری جهرمی در باره ایجاد پارک فناوری سجاد نیزگفت: بعد از تهران دومین پارک در مشهد افتتاح می شود که در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه مشهد به تکمیل زنجیره اشتغال جوانان کمک می کند.
 
وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ساماندهی پیامکهای تبلیغاتی، ارسال اینگونه پیامکها ممنوع است.
 
او افزود:اگر یک اپراتور علاقه داشته باشد پیامکهای تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند باید بسته های تشویقی به آنها پیشنهاد دهد و با اجازه مشتری پیامکها را بفرستد.
 
آذری جهرمی گفت: با تنظیم مقررات برای پیامکهای تبلیغاتی، این پیامکها به 2 دسته کلی و 6 زیر مجموعه با مقررات مخصوص به خود تقسیم شد و در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می دهند کسب و کار مشروع خود را داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در جلسه های کمیسیون تنظیم مقررات و کمیسیونهای تخصصی، تدوین پورتال برای دسترسی یو.اس.اس.دی که پیامکها را چه کسی و در چه زمانی می فرستد و نحوه نظارت بر این فرآیند به تصویب رسیده است افزود: با اجرای این مقررات بسیاری از مشکلات حل میشود و منفذی که برای برخی کسب و کارها وجود دارد و برخی می توانند از طریق پیامک ها ارتزاق کنند، بسته می شود و به چرخه اقتصاد برمی گردند.
 
استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: در یکسال اخیر 6هزار میلیارد ریال طرح در شرکت های زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان اجرا شده است.
 
علیرضا رشیدیان افزود: پارک سجاد 2 به عنوان ظرفیتی برای راه اندازی ابتدایی کار جوانان در عرصه فناوری به زودی در مشهد به بهره برداری می رسد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به مشهد در جلسه با مسئولان خراسان رضوی در حوزه ارتباطات و زیر ساختهای تلفن همراه، آخرین وضعیت شبکه های ارتباطی استان و برنامه های مورد نظر را بررسی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.