رگولاتوری

January 27, 2018
9:32 شنبه، 7ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87556

امکان نظارت بر پیامک های تبلیغاتی به صورت USSD فراهم می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که امکان نظارت بر پیامک های تبلیغاتی به صورت USSD فراهم می شود گفت: دستگاه ها درباره وظایف شان در قبال پیام رسان های داخلی پاسخگو باشند.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجشنبه شب در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد گفت: اگر یک اپراتور علاقه داشته باشد پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان خود ارسال کند باید بسته های تشویقی به آنها پیشنهاد دهد و با اذن مشتری پیامک ها را بفرستد.
به گزارش ایرنا وی افزود: علت ایجاد پیامک های تبلیغاتی چرخش مقرراتی نامناسب است و اگر تبلیغات در چرخه مشروع نباشد، ایجاد مزاحمت می کند.
آذری با بیان این که با تنظیم مقررات برای پیامک های تبلیغاتی، این پیامک ها به 2 دسته کلی و 6 زیر مجموعه با مقررات مخصوص به خود تقسیم شد گفت: در این قوانین اپراتورها تکالیفی دارند و به صاحبان محتوا هم اجازه می دهند کسب و کار مشروع خود را داشته باشند.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این که در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات و کمیسیون های تخصصی، تدوین پورتال برای دسترسی USSD که پیامک ها را چه کسی و در چه زمانی می فرستد و نحوه نظارت بر این فرآیند به تصویب رسیده است گفت: با اجرای این مقررات بسیاری از مشکلات حل شده و منفذی که برای برخی کسب و کارها وجود دارد و برخی می توانند از طریق پیامک ها ارتزاق کنند، بسته می شود و به چرخه اقتصاد برمی گردند.
وزیر ارتباطات همچنین در گفت وگو با خانه ملت، با بیان این که این وزارتخانه در راستای اجرای مصوبه شورای عالی مجازی به تکالیف خود جامه عمل پوشانده است، از اعطای وام کم بهره به متقاضیان توسعه پهنای باند خبر داد.
وی درباره اقداماتی که وزارت ارتباطات در مورد شبکه های اجتماعی بومی انجام داده است، گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مجازی برای هر کدام از دستگاه ها تکالیفی در جهت حمایت از شبکه پیام رسان بومی تعیین شده بود که بخشی از آن نیز برعهده این وزارتخانه گذاشته شد.
وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که وزارت ارتباطات در این راستا انجام داده است تعیین نرخ ترجیحی برای این پیام رسان ها بود که اعمال شده و در حال تبلیغ است.
آذری گفت: تخصیص پهنای باند بر اساس نیاز متقاضیان از دیگر اقداماتی بود که در این خصوص انجام شد، به این صورت که با آنها مکاتبه شده و فضای مورد نیازشان از طریق ایجاد Deta Ceter در اختیارشان قرار گرفت.
وی تاکید کرد: اعطای وام کم بهره از دیگر اقداماتی بود که در این مورد انجام شد که در پی آن متقاضیان به بانک معرفی شدند و هم اکنون نیز در حال طی کردن فرآیند اداری آن هستند.
وزیر ارتباطات گفت: لازم است به غیر از وزارت ارتباطات سایر دستگاه هایی که سهمی در اجرای این طرح دارند نیز در مورد روند اقداماتی که تاکنون در این خصوص انجام داده اند، پاسخگو باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.