لبه تکنولوژی

January 29, 2018
11:32 دوشنبه، 9ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87611

اینترنت ۵G؛ راهکار آمریکا برای مقابله با جاسوسی گوشی‌های چینی !

گروه امنیت ملی ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به نسل پنجم اینترنت پرسرعت بعنوان یک گزینه قدرتمند برای مقابله با جاسوسی غول های تکنولوژی چینی در گوشی های همراه کارمندان کاخ سفید نگاه می کند.

یکی از مقامات ارشد گروه امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه عنوان کرد که دونالد ترامپ – رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا – به لزوم برقراری زودهنگام نسل پنجم اینترنت پرسرعت به منظور مقابله با اقدامات مداخله جویانه و جاسوسی هایی که غول های تکنولوژی چینی از طریق گوشی‌های هوشمند استفاده شده توسط کارمندان و مقامات کاخ سفید  می‌کنند، تاکید دارد.

به گفته وی ، هم  اکنون مساله راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت در آمریکا تنها به منظور دسترسی هرچه سریعتر این کشور به اطلاعاتی است که گوشی‌های ساخت شرکت‌های هواوی و زد تی ای از کارکنان و مقامات کاخ سفید به سرقت برده و مخابره و جاسوسی کرده اند و تحویل دولت چین قرار داده‌اند.

این منبع ناشناس می‌گوید شبکه اینترنت ۵G می تواند به امنیت ملی و سایبری ایالات متحده کمک بسزایی کند.

هواوی و ZTE دو تولیدکننده‌ بزرگ گوشی‌ همراه در چین هستند که تلاش می‌کنند نفوذ خود در بازار گوشی‌ همراه در ایالات متحده را گسترش دهند اما به تازگی تحت تاثیر افزایش بی اعتمادی به گوشی های ساخت این شرکت های چینی ، حالا این دو غول تکنولوژی تصمیم گرفته اند هزینه های لابی گری خود را در این کشور کاهش دهند.

چندی پیش بود که قانون گذاران آمریکایی اعلام کردند که قصد دارند به منظور افزایش امنیت سایبری و حفاظت اطلاعات سازمان‌های دولتی ایالات متحده، کارمندان کاخ سفید را از خرید گوشی‌های چینی منع کنند. از آنجا که در سالهای اخیر اطلاعات محرمانه بسیاری از کارمندان و مدیران فعال در کاخ سفید و سایر دستگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا افشا شده است و دولت این کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده، قانون‌گذاران این کشور هم اکنون لایحه‌ای را به منظور افزایش امنیت سایبری و جلوگیری از افشای اطلاعات محرمانه گوشی‌های کارمندان دولت ارائه داده است که در آن خریداری وسائل الکترونیکی چینی بخصوص گوشی‌های ساخت شرکت‌های هواوی و زد تی ای توسط تمامی کارمندان، کارکنان و مدیران در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، ممنوع اعلام می‌شود.

برخی از تحلیلگران و متخصصان امنیت سایبری فعال در کاخ سفید بر این باورند که استفاده از محصولات الکترونیکی که از کشور دیگری همچون چین در دسترس کارمندان دولت آمریکا قرار می‌گیرد، ممکن است تهدید بزرگی برای امنیت ملی این کشور به شمار بیاید چراکه احتمال نفوذ هکرها و  مجرمان سایبری و در نتیجه شنود اطلاعات رد و بدل شده در این دستگاه ها بیشتر از سایر دستگاه‌های الکترونیکی ساخت کشور آمریکا نظیر اپل است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.