فناوری

February 1, 2018
15:43 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87672

این بلندگو خانه را از شرسارقان محافظت می کند

یک شرکت سوئیسی بلندگوی هوشمندی ساخته که قابلیت تقلید صدا و نور را در خانه دارد و با این شیوه خانه را در برابر سارقان محافظت می کند.

به تازگی بلندگویی به نام Kevin ساخته شده که صحنه ها و اصوات  یک فرد را تقلید می کند تا  در غیاب صاحبخانه محل زندگی او را در برابر سارقان محافظت کند.

استارت آپ سوئیسیMitipi که در حوزه امنیت خانگی فعالیت می کند این بلندگو را با الهام از شخصیت کودک (کوین) در فیلم تنها در خانه ساخته است.

این دستگاه هم مانند شخصیت اول فیلم از حقه های جالبی برای حفظ امنیت خانه استفاده می کند.

بلندگوی مذکور به وای فای متصل می شود و در حقیقت شبیه یک هم اتاقی مجازی است و وجود فردی در خانه را شبیه سازی می کند. علاوه برآن، بلندگو  دارای یک حسگر روشنایی است و نوعی نور سفید تولید می کند. همچنین دارای نور قابل تنظیمRGB است. بلندگوی کوین به طور هوشمند متوجه می شود چه زمان باید مکان را روشن کند و حتی می تواند نور تلویزیون را شبیه سازی کند.

در کنار این  موارد کوین یک بلندگوی ۵واتی دارد که انواع سروصداهایی که در خانه شنیده می شود را تقلید می کند، مانند صدای راه رفتن، نواختن ساز و غیره.

خبر١٢

تنظیمات صدا و نور را می توان با دکمه هایی روی دستگاه یا از راه دور به وسیله اپلیکیشن تعیین کرد.

کوین با اتکا بر الگوریتم هایی فعالیت می کند که با توجه به مکان، زبان و زمان و آب وهوا وجود یک فرد در خانه را شبیه سازی می کند. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.