لبه تکنولوژی

February 3, 2018
13:22 شنبه، 14ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87729

نمایشگاه MWC 2018 و برنامه کمپانی شیائومی ، HTC ، اوپو و آلکاتل برای این رویداد

کمتر از دو ماه به برگزاری بزرگترین رویداد موبایل یعنی MWC 2018 (کنگره جهانی موبایل) که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، باقی مانده و سازندگان تلفن همراه در تلاشند تا خود را برای این رویداد بزرگ آماده کنند. هر برند سعی دارد تا آخرین محصولات و نوآوری های خود را به نمایش بگذارد.

کنگره جهانی موبایل که با نام MWC  شناخته می‌شود هر سال در تاریخ 26 فوریه تا 1 مارس در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. برخلاف CES که در آن به معرفی تمام زمینه های تکنولوژی می‌پردازند، در MWC محصولاتی از قبیل تلفن های هوشمند، تبلت و همچنین ساعت‌های هوشمند رونمایی خواهند شد. اما در MWC 2018 با محصولاتی کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته روبرو خواهیم بود. محصولات کمی تخصص تر شده و احتمالا آینده دنیای تکنولوژی در حوزه تلفن های هوشمند را تغییر خواهند داد. از جمله این نوآوری ها می‌توان به صفحه نمایش های منعطف (که احتمالا سامسونگ آن را معرفی خواهد کرد)، چیپ‌ست های پیشرفته تلفن همراه، نسل های آینده هوش مصنوعی و اینترنت 5G اشاره کرد. علاوه بر این موارد، احتمالا شاهد حضور تعدادی از نرم افزارها، برنامه ها و لوازم جانبی تلفن هوشمند هم خواهیم بود.


شیائومی در MWC 2018

ظاهرا کمپانی شیائومی جانشین بعدی گوشی هوشمند می میکس ( Mi-MIX )  خود را در رویداد  MWC 2018 رونمایی خواهد نمود. نام  این تلفن هوشمند می میکس 2 اس (Mi MiX 2S ) خواهد بود که یک گوشی هوشمند با لنز تماما شیشه ای عرضه خواهد شد. گزارش هایی وجود دارد که می گوید، این شرکت قصد دارد تا پرچمدار بعدی خود یعنی می 7 ( Mi 7 ) را نیز در این رویداد رونمایی کند. البته گزارش های جدید نشان می دهد اگر چنین گمانه زنی‌ای درست باشد، پس بعید است شاهد رونمایی از می مکس 3 که تلفن بعدی مکس 2 با صفحه نمایش بزرگ تری است باشیم.

HTC
HTC این برند تایوانی هم، در سال  2017  اولین گوشی HTC U Ultra خود را رونمایی و به بازار عرضه کرد، و این گوشی قابل رقابت با گوگل پیکسل 2 بود و گوشی  HTC U11 هم توانست حرف هایی برای گفتن داشته باشد. ظاهرا برنامه این کمپانی برای سال 2018 رونمایی از گوشی جدید اچ تی سی  U12، خواهد بود که البته  مدل HTC U11 با دوربین های دو گانه فعلا تنها در بازار چین به فروش می رسد. با اینکه کمپانی اچ تی سی سال گذشته در کنگره جهانی موبایل حضور پر رنگی نداشت، ولی امسال حضور این برند در نمایشگاه  MWC 2018 تایید شده است و همان طور که گفته شد ظاهرا تنها با گوشی هوشمند HTC U12 خود به نمایشگاه خواهد آمد.

اوپو (Oppo)
تولید کننده چینی به نام  Oppo سال قبل در رویداد  MWC 2017 یک گوشی هوشمند جدید به بازار معرفی کرد. این برند، در همان زمان وعده داد که در تلفن های بعدی خود از فناوری لنزهای زوم اپتیکال 5X استفاده کند.

در سال 2017 ، کمپانی اوپو ،تلفن پرطرفدار و پرچمدار خود یعنی  Oppo R11 را به بازار عرضه کرد. اما نه این تلفن و نه سایر تلفن های سال 2017 این برند، مجهز به زوم اپتیکال 5X نبودند. در حال حاضر Oppo R11 در انتظار آمدن پرچمدار بعدی این برند است. طرفداران اوپو امیدوارند که این تلفن هوشمند بتواند این فناوری را در دوربین خود داشته باشد تا اوپو هم به وعده هایش وفا کرده باشد. گامه زنی شده که احتمالا گوشی که در این رویداد رونمایی خواهد شد این قابلیت را داشته باشد و هم چنین در رنگ های زیبایی به بازار عرضه شود.

 

آلکاتل
ظاهرا گوشی های که با نام تجاری  TCL شناخته می شوند، جزو تلفن های هوشمند اقتصادی طبقه بندی خواهند شد. اکثر گوشی ها یاین برند، ارزان قیمت هستند و حتی گوشی های پرچمدار آن هم  در بازار قیمتی کمتر از 500 دلار دارند. در نمایشگاه CES 2018، که از 9 تا 12 ژانویه برگزار شد، آلکاتل گوشی هایی را در قالب گوشی های آلکاتل 1، آلکاتل 3 و آلکاتل 5 به صورت جزئی معرفی نمود. جالب اینکه همه این تلفن ها، نسبت تصویر 18:9 داشتند. ظاهرا قرار است در کنگره جهانی موبایل این تلفن های هوشمند با جزئیات مشخصات رونمایی شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.