لبه تکنولوژی

February 4, 2018
11:18 یکشنبه، 15ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87743

درآمدهای نجومی چهره های سرشناس از اینستاگرام

بازاریابی شخصیتی یا اینفِلوئِنسِر مارکتینگ یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی است که طی آن، برندها سعی می کنند با بهره گیری از شخصیت های مشهور و سرشناس، محصولات خود را تبلیغ کنند و پیام خود را به سمع و نظر افراد زیادی برساند.

شرکت Klear که در زمینه تحلیل رویدادهای مربوط به شبکه های اجتماعی فعالیت دارد آمار جالبی به دست داده که از رشد این نوع بازاریابی حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، در سال های 2016 و 2017 تعداد پست های تبلیغاتی که افراد سرشناس برای ترویج یک کالا یا سرویس در اینستاگرام درج کرده اند به 1/5 میلیون پست رسیده است. 
همچنین بر اساس این اطلاعات، فقط در سال 2017، درآمد حاصل از پست های تبلیغاتی در اینستاگرام به یک میلیارد دلار بالغ شده است.
شرکت Klear می‎گوید چهره های سرشناس اینستاگرام که به کارهای تبلیغاتی می پردازند، اغلب در محدوده سنی 18 تا 34 سال هستند و بخش عمده آنها (84 درصد)را نیز خانم ها تشکیل می دهند.
همین حضور پررنگ خانم ها در این عرصه باعث شده شرکت های فعال در حوزه زیبایی، مد، بهداشت و صنایع آرایشی، نگاه ویژه ای به این نوع بازاریابی داشته باشند.
طبق برخی پیش‎بینی ها انتظار می رود در سال جاری، تعداد کاربران اینستاگرام در آمریکا به 3/96 میلیون نفر برسد و این رقم تا سال 2021 احتمالاً بالغ بر 118/1 میلیون کاربر خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.