لبه تکنولوژی

درآمدهای نجومی چهره های سرشناس از اینستاگرام

منبع: ایتنا

بازاریابی شخصیتی یا اینفِلوئِنسِر مارکتینگ یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی است که طی آن، برندها سعی می کنند با بهره گیری از شخصیت های مشهور و سرشناس، محصولات خود را تبلیغ کنند و پیام خود را به سمع و نظر افراد زیادی برساند.

شرکت Klear که در زمینه تحلیل رویدادهای مربوط به شبکه های اجتماعی فعالیت دارد آمار جالبی به دست داده که از رشد این نوع بازاریابی حکایت دارد.
بر اساس این گزارش، در سال های 2016 و 2017 تعداد پست های تبلیغاتی که افراد سرشناس برای ترویج یک کالا یا سرویس در اینستاگرام درج کرده اند به 1/5 میلیون پست رسیده است. 
همچنین بر اساس این اطلاعات، فقط در سال 2017، درآمد حاصل از پست های تبلیغاتی در اینستاگرام به یک میلیارد دلار بالغ شده است.
شرکت Klear می‎گوید چهره های سرشناس اینستاگرام که به کارهای تبلیغاتی می پردازند، اغلب در محدوده سنی 18 تا 34 سال هستند و بخش عمده آنها (84 درصد)را نیز خانم ها تشکیل می دهند.
همین حضور پررنگ خانم ها در این عرصه باعث شده شرکت های فعال در حوزه زیبایی، مد، بهداشت و صنایع آرایشی، نگاه ویژه ای به این نوع بازاریابی داشته باشند.
طبق برخی پیش‎بینی ها انتظار می رود در سال جاری، تعداد کاربران اینستاگرام در آمریکا به 3/96 میلیون نفر برسد و این رقم تا سال 2021 احتمالاً بالغ بر 118/1 میلیون کاربر خواهد بود.


​​