لبه تکنولوژی

February 5, 2018
15:39 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87805

ارتقای جایگاه ایران در سازمان‌های جهانی استاندارد ICT

اولین نشست خبری دبیرخانه رسمی کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان رسانه‌ها در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد.

در این نشست اعلام شد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ارائه یک طرح سه‌ساله موفق شد از طریق تایید و کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران، دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات را در سازمان متمرکز کند.

اکنون پس از گذشت یکسال از فعالیت این کمیته در سازمان کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات گزارشی از دستاوردها، اقدامات انجام شده و همینطور برنامه های آینده (JTC1) در این نشست اعلام شد.

ارتقای جایگاه ایران در سازمان‌های جهانی استاندارد ICT


دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران  در این باره گفت که ایران در سازمان استاندارد جهانی (GTC1) توانسته از درجه O به درجه P ارتقا پیدا کند.

آذرکار با بیان اینکه در سال 95 توانستیم رسما دبیرخانه رسمی (GTC1) در ایران شد اظهار کرد: ما در ایران پنج کمیته فرعی را در این رابطه داریم که به طور مشخص با درجه جدیدی که کسب کرده ایم، توانسته‌ایم حق رای و اظهار نظر در مجموعه استاندارهای جهانی را کسب کنیم.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر تنها چند کشور اصلی در این حوزه دارای قدرت تصمیم گیری هستند اضافه کرد: ما به عنوان نماینده ایران در این عرصه حق رای و اظهار نظر را کسب کرده ایم که این خود به ما قدرت تاثیرگذاری زیادی را در فضای جهانی استانداردهای حوزه ICT می‌دهد.

او در مورد مزایای این عضویت و ارتقای درجه نیز اظهار کرد: متخصصان ما از این مجرا می‌توانند در جریان بحث و تبادل نظر با متخصصان کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرند که در نهایت می‌تواند موجبات ارتقای سطح دانش تخصصی متخصصان ما را فراهم آورد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه مشارکت در فضای جهانی این حوزه کار ساده‌ای نیست گفت: این همکاری و مشارکت ما مستلزم تلاش چند برابر متخصصان ما با همکاری نهادهای دانشگاهی برای تدوین مقالات و اسناد متعدد است.
انتهای پیام

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.