فناوری

February 5, 2018
16:28 دوشنبه، 16ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87808

آیفون های 2018 مجهز به مودم های اینتل خواهند شد

این احتمال وجود دارد که اپل در آیفون های 2018 خود از مودم های اینتل استفاده کرده و قرار داد خود با کوالکام را به طور کامل فسخ کند.

طبق آخرین پیش بینی که مینگ چی کو، تحلیلگر ارشد موسسه KGI در وب سایت های خبری MacRummors و 9to5Mac منتشر کرده، احتمالا اپل در آیفون های 2018 خود از اینتل به عنوان تنها تامین کننده مودم های تلفن های هوشمند خود استفاده خواهد کرد. انتشار این خبر یعنی اپل دیگر به وابستگی خود به مودم های کوالکام پایان خواهد داد و آیفون های نسل جدید دیگر به مودم های این برند مجهز نخواهند شد.

آیفون

دلیل این تصمیم اپل، بروز مشکلات و شکایاتی است که بین این تولید کننده کوپرتینویی و کوالکام پیش آمده و جریان پرونده ها و دادگاه های مابین این دو همچنان در حال انجام است. یکی از پرونده های بین این دو شرکت مهم، که کوالکام بر علیه اپل به دادگاه ارائه داده، در خصوص اینست که اپل کدهای مخصوصی را در اختیار اینتل گذاشته تا در مودم های خود از آن استفاده کند. طبق گفته های مینگ چی کو، رابطه بین اپل و اینتل در حال حاضر بسیار نزدیک بوده و این انتظار می رود که اینتل، جایگزینی برای مودم های کوالکام در آیفون های 2018 باشد.

البته این انحضار طلبی پیش بینی شده برای اینتل، ممکن است مدت زمان زیادی به طول نیانجامد، قرار داد تولید مودم های آیفون توسط کوالکام، هنوز به پایان نرسیده و اپل هنوز می تواند با این شرکت وارد مذاکره شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که طبق تاریخچه ای که اپل داشته، معمولا این شرکت به صورت طولانی مدت برای تولید هر قطعه از محصولات خود با یک برند خاص همکاری نمی کند. این مورد را می توان در خصوص همکاری با تولیدکنندگان مختلف برای تولید صفحه نمایش آیفون دید، همچنین به تازگی اپل تصمیم گرفته تا GPU محصولات خود را، خودش طراحی و تولید کند. اما مساله ای که وجود دارد اینست که این نقض و انعقاد قرار دادها، چه تاثیر مثبت و منفی ای بر روی محصولی که در نهایت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد، خواهد داشت؟ باید ببینیم آیا جانشین آیفون 10 به اندازه کافی خوب عمل خواهد کرد؟ تفاون بین آیفون های 2018 که از مودم اینتل بهره خواهند برد با مدل هایی که از مودم کوالکام استفاده چه خواهد بود؟ می توانیم پیش بینی کنیم که آیفون های بعدی از مودم های LTE سریع‌تری بهره خواهند برد بدون در نظر گرفتن اینکه سازنده آنها اینتل یا کوالکام باشند

.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.