لبه تکنولوژی

February 6, 2018
13:17 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87832

آگاه‌سازی کودکان از خطرات امنیت سایبری در استرالیا

وزارت اجرای قانون و امنیت سایبری استرالیا با همکاری پلیس فدرال این کشور قصد دارد کودکان را از خطر و تهدیدهای اینترنتی و سایبری آگاه سازد.

انگوس تایلر – وزیر اجرای قانون و امنیت سایبری استرالیا – امروز اعلام کرده است که تصمیم گرفته با همکاری پلیس فدرال این کشور (AFP ) برنامه‌هایی را برای کودکان در مدارس و مهدهای کودک در نظر بگیرند و از این طریق، آنها را از سنین پایین با خطرات و تهدیدهایی که ممکن است فضای سایبری و اینترنت برای آنها پیش بیاورد، آشنا سازد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: ما با همکاری پلیس فدرال استرالیا قصد داریم برنامه مدون و دقیقی را در مهدهای کودک و مدارس برای آموزش و آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان ترتیب دهیم تا نسل جدیدی را که با تکنولوژی، شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت به دنیا می‌آیند، درست تربیت کرده و آن‌ها را در راه درست استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی قرار دهیم".

او در سخنان خود بارها تاکید کرد که هیچ دولت و کشوری در حال حاضر قادر نخواهد بود با سانسور کردن محتوا یا فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، کودکان و جوانان کشورش را از خطرات اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محافظت کرده و مصون بدارد بلکه باید از سنین بسیار پایین آن‌ها را از تهدیدهای فضای سایبری مطلع کرد تا با آگاهی و انتخاب خودشان از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و در عین حال باید بدانند که اطلاعات خصوصی و محرمانه خود را در معرض سوءاستفاده هکرها و مجرمان سایبری قرار ندهند.

وی بر این باور است که کودکان از سنین بسیار پایین حتی از چهار سالگی باید در مورد استفاده از گوشی‌های همراه، رایانه و اینترنت آموزش ببینند.

تایلر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت :"نگرانی والدین نسل جدید، نگرانی ماست، بنابراین علاوه بر آنکه از دولت استرالیا توقع دارند با آموزش در مدارس این مشکلات و تهدیدات سایبری را به حداقل برسانیم، به همگان توصیه می‌کنم که بر فعالیت‌های اینترنتی کودکان و استفاده آنها از تکنولوژی نظارت بیشتری داشته باشند".

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.