تجارت الکترونیک

February 6, 2018
14:15 سه شنبه، 17ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87839

بهای بیت کوین پس از رسیدن به زیر 6 هزار دلار اندکی بالا رفت

قیمت بیت کوین امروز به زیر 6 هزار دلار رسید که در دو ماه اخیر بی سابقه است. دلیل اصلی این کاهش وضع قوانین مختلف و هشدارهای مقاماتی است که برای مقابله با ارزهای مجازی شمشیر را از رو بسته اند.

بر اساس داده های «بیزینس اینسایدر» از قیمت لحظه ای بیت کوین، امروز بهای این ارز مجازی طی 24 ساعت 11.9درصد سقوط کرده و برای دقایقی به زیر 6 هزار دلار رسیده است. بر این اساس 2018 تا کنون سال چندان خوش یمنی برای بیت کوین نبوده چرا که در همین مدت کوتاه 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

دلیل اصلی این کاهش خبرهایی است که درباره وضع قوانین سفت و سخت در برابر تجارت ارزهای مجازی، فعالیت های هکرها و دستکاری قیمت ها در برخی مراکز اصلی مبادله این ارزها منتشر شده است.

روز جمعه شرکت خدمات مالی و بانکی «جی‌پی مورگان چیس»، «بانک آمریکا» و «سیتی گروپ» که نقش عمده ای را در بازارهای آمریکا ایفا می کنند، پشتیبانی از خرید ارزهای مجازی از طریق کارت های اعتباری را قطع کردند.

روز یکشنبه نشریه ای به نام «فایننشال نیوز» که به بانک خلق چین وابسته است مدعی شده که این کشور برای جلوگیری از فعالیت پلتفرم های داخلی و خارجی وابسته به تجارت ارزهای مجازی اقدامات بیشتری را صورت خواهد داد. این کشور قبلا مبادله ارزهای مجازی و عرضه اولیه سکه را نیز ممنوع اعلام کرده بود.

مقامات کره ای نیز چندماه قبل هرگونه جذب سرمایه از طریق ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم و غیره) را ممنوع کردند. کشورهای دیگر از قبیل هند، روسیه، فرانسه نیز نگرانی عمیق خود را در رابطه با پول های مجازی و پیامدهای آن ابراز کرده اند.

از سوی دیگر افزایش علاقه عمومی به بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی فرصت های تازه ای را برای کلاهبرداران فراهم کرده است. در روزهای اخیر سازمان کمیسیون معاملات قراردادهای آتی کالا (CFTC)  سه کمپانی فعال در این حوزه را به کلاهبرداری کلان متهم کرده است.
بیت کوین

مقامات کره ای نیز مدعی شناسایی 637.5 میلیارد وون معادل 596 میلیون دلار مبادله غیرقانونی ارز خارجی شده اند که با استفاده از ارزهای رمزپایه صورت گرفته است.

علاوه بر این هکرهای کره شمالی با ارسال ایمیل های حاوی بدافزار و طراحی سایت های فیشینگ مبالغ هنگفتی را از سرمایه گذاران کره جنوبی به سرقت برده اند.

مجموع این مسائل باعث ایجاد نگرانی های عمیق در میان فعالان حوزه پول های مجازی شده و برخی از سرمایه گذاران خرد ترجیح داده اند، عطای این بازار را به لقایش ببخشند. به نظر می رسد همین خروج سرمایه و افزایش فروشندگان در نهایت به کاهش هرچه بیشتر بهای این ارز منجر شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.