لبه تکنولوژی

February 8, 2018
13:53 پنجشنبه، 19ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87886

طرح اتهام فرار مالیاتی سامسونگ

 جدیدترین چالشی که سامسونگ با آن مواجه شده طرح اتهام فرار مالیاتی توسط مقامات دولتی علیه رییس کمپانی است.

 اتفاق خوشایند دیگر برای کمپانی کره‌ای آزادی «لی جائه-یونگ» نایب رییس تشکیلات سامسونگ پس از گذراندن 353 روز در زندان است. این مقام بلند پایه به جرم فساد مالی ابتدا به 5 سال حبس محکوم شده بود اما در ادامه این محکومیت به دو سال و نیم کاهش یافت و اکنون نیز پس از گذشت یکسال از دوره محکومیتش مشمول عفو مشروط شده است.

با این وجود، همه چیز برای سران سامسونگ خوب پیش نمی‌رود زیرا به تازگی پدر لی جائه-یونگ که رییس تشکیلات سامسونگ است به فرار مالیاتی متهم شده و پلیس کره جنوبی در حال تدارک تحقیقات لازم است.

سامسونگ

آنطور که پلیس اعلام کرده ظن این می‌رود که لی پدر به همراه یکی دیگر از مقامات اجرایی سامسونگ با هدف فرار مالیاتی تعداد زیادی حساب بانکی به نام افراد مختلف ایجاد کرده‌ و بدین ترتیب از پرداخت مبلغی به ارزش 367 میلیون دلار به اداره مالیات طفره رفته باشند. گفتنی است که اتهام مشابهی نیز در سال 2009 علیه لی مطرح و در نهایت این مقام ارشد سامسونگ به فرار مالیاتی محکوم هم شد که البته بعدها بابت مرتکب شدن چنین تخلفی عذرخواهی کرد.

تاکنون کمپانی کره‌ای نسبت به این اتهام جدید واکنشی نشان نداده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.