تلفن همراه

February 9, 2018
19:43 جمعه، 20ام بهمنماه 1396
کد خبر: 87913

کپی برداری دیگری از آیفون 10 ؛ این بار توسط کمپانی شارپ!

ظاهرا علاوه بر هواوی کمپانی دیگری نیز از ناچ ( بریدگی بالای صفحه نمایش آیفون 10 ) کپی برداری کرده است. این بار کمپانی شارپ در گوشی  Aquos S3 شارپ از همان مدل بریدگی بالای صفحه نمایش یا ناچ در طراحی گوشی خود استفاده نموده است.

همان طور که می دانید ، آیفون 10 با بریدگی در بالای صفحه نمایش موسوم به ناچ به بازار عرضه شد. هر چند برخی کاربران نسبت به این بریدگی ناچ نظر مثبتی نداشتند و در نظرات خود اعلام کرده بودند که بهتر است اپل در گوشی بعدی این بریدگی را حذف کند، ولی برخی کمپانی ها اعم از هواوی از ناچ در طراحی گوشی های خود کپی برداری کردند. هواوی در مدل های هواوی P20 لایت و هواوی P20 پلاس، از طراحی ناچ آیفون 10 کپی برداری نموده است. اکنون می بینیم شارپ هم مسیر هواوی را طی نموده و در گوشی مدل  Sharp Aquos S3 خود از همان ناچ آیفون 10 تقلید و کپی برداری کرده است.

در طراحی این تلفن هوشمند می بینیم که در قاب جلویی، حاشیه بالای صفحه نمایش بی اندازه به آیفون 10 شباهت دارد و مدل چینش دوربین های دوگانه قاب پشتی هم دقیقا مشابه آیفون 10 طراحی شده است. کمپانی شارپ حتی سعی کرده طراحی اپل را بهبود ببخشد، اسکنر اثر انگشت را در قاب پشتی تعبیه نموده و هم چنین اسکنر 2 بعدی چهره را در قاب جلویی قرار داده است که بهترین موقعیت قرارگیری این اسکنرها است.

البته گفتنی است که کمپانی شارپ در سال های اخیر، گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی را روانه بازار نموده است و حالا با الگو برداری از گوشی های اپل شاید بتواند مسیر خوبی برای فروش بهتر گوشی های خود با قیمت مناسب ایجاد کند.

البته باید ببینیم واکنش کوپرتینویی ها نسبت به این تلفن هوشمند چیست و آیا این کپی برداری ها با مخالفت هایی از سوی اپل مواجه خواهد شد یا خیر ؟ ظاهرا بعد از آنکه اپل گوشی آیفون 10 با فناوری تشخیص چهره را به بازار معرفی کرد، موج تازه ای از گوشی های هوشمند مجهز به این فناوری به بازار آمد.  لذا در سال 2018 شاهد گوشی هایی هوشمند مجهز به این فناوری خواهیم بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.