رسانه‌های اجتماعی

February 16, 2018
11:50 جمعه، 27ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88046

چرا جوان‌ترها فیس‌بوک را کنار گذاشتند؟!

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کاربران جوان و نوجوان در سال ۲۰۱۷ شبکه اجتماعی فیس‌بوک را کنار گذاشته‌اند.

نتایج تحقیقات یک موسسه آماری به نام "ای مارکتر" (eMarketer) نشان می‌دهد که شبکه اجتماعی فیس بوک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، ۹.۹ درصد از کاربران نوجوان و جوان حد فاصل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین ۳.۴ درصد از کاربران زیر سن ۲۵ سال خود را در ایالات متحده آمریکا از دست داده است.

محققان این موسسه بر این باورند که این شبکه اجتماعی باید فکری به حال علایق نسل جوان‌تر کند و قابلیت‌ها و امکانات جدید و جذاب‌تری را به خود بیفزاید تا توجه و رضایت آن‌ها را به خود  جلب کند، در غیر این صورت این روند در سال جاری میلادی و سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت تا اینکه فیس‌بوک تنها به مقری برای بزرگسالان و سالخوردگان تبدیل خواهد شد.

این آمارها گویای این هستند که در مجموع فیس بوک ۲.۸ میلیون کاربر زیر سن ۲۵ سال خود را در کشور ایالات متحده آمریکا از دست داده است که این رقم تقریبا سه برابر میزانی است که پیشتر توسط تحلیلگران برآورد شده بود. یکی از دلایل آن می‌تواند رشد سایر اپلیکیشن‌های موبایلی جذاب و شبکه‌های اجتماعی به روزتری همچون اینستاگرام و اسنپ چت باشد که زود به زود قابلیت‌های جذاب و جدیدی همچون استوری را به خود اضافه می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.