تلفن همراه

فناوری

February 17, 2018
15:20 شنبه، 28ام بهمنماه 1396
کد خبر: 88081

هوش مصنوعی انسان را نجات خواهد داد

ایان پیرسون، یک متخصص و پیشرو در شرکت «فیوچریزن»، ادعا می کند که انسان ها برای ادامه بقای خود مجبور خواهند شد که با ماشین ها ترکیب شوند.

پیرسون می گوید: حقیقت این است که هوش مصنوعی می تواند فراتر از انسان برود و میلیاردها بار هوشمندتر از انسان شود. بنابراین نیاز داریم که مطمئن شویم راه فراری داریم. پیرسون ادعا می کند که انسان می تواند از رستاخیز ماشین ها جان سالم به در ببرد. وی می گوید بشر می تواند بین مغز خود و هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند تا از بهره هوشی یکسانی بهره ببرد. پیرسون در این باره گفت: فکر نمی کنم که توسعه کامپیوترهای ابرانسانی کار درستی باشد؛ باید ابتدا راه ارتباطی مستقیمی به مغز انسان پیدا کنیم و بعد به توسعه تکنولوژی های فوق هوشمند بپردازیم. انتقادهای پیرسون مستقیما به آنتونی لواندوسکی، مهندس سابق گوگل و اوبر، اشاره دارد که چندی پیش اولین کلیسا برای پرستش یک موجود هوش مصنوعی را تشکیل داد. این آیین که با نام «راهی به آینده» نام دارد، ادعا می کند گونه ما با پیروی از دستورالعمل های یک روبات که میلیون ها بار هوشمندتر از انسان است، می تواند خود را بهبود بخشد. این دین جدید علاوه بر کتاب راهنمایی به نام «کتابچه راهنما»، آئین ها و محل خاصی برای پرستش دارد. لواندوسکی نیز ادعا می کند که خدای روباتی او میلیون ها بار هوشمندتر از انسان است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.