لبه تکنولوژی

February 24, 2018
9:05 شنبه، 5ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88187

حراج ۵۰ هزار دلاری رزومه پراشتباه استیو جابز

برگه درخواست شغل که استیو جابز فقید بیش از چهار دهه پیش آن را با هدف ورود به دنیای فناوری و طراحی پر کرده بود، ماه آینده میلادی در یک حراجی در بوستن آمریکا در معرض دید و فروش قرار می‌گیرد.

برگه مربوط به سال 1973 که انتظار می‌رود با رقمی 50 هزار دلاری به فروش برسد، سرشار از اشتباه‌ها و اطلاعات عجیب و غریب به قلم بنیانگذار شرکت اپل است. جابز که نام خود را در این برگه استیون جابز نوشته، مقابل عبارت توانایی‌های ویژه آن «مهندس فناوری یا طراحی. دیجیتال. نزدیک هیوئت-پاکارد» به چشم می‌خورد. در حالی که به نظر می‌رسد منظور او شرکت هیولت-پاکارد بوده باشد!

در این سند 45 ساله هیچ نشانی از اینکه جابز برای استخدام در کدام موقعیت شغلی و حرفه‌ای درخواست داده دیده نمی‌شود. نکته اینجاست که او همراه دوست همیشگی‌اش استیو ووزنیاک سه سال بعد از پر کردن برگه درخواست شغل شرکت اپل را راه‌اندازی کرد که بعدها به غول دنیای فناوری دیجیتال تبدیل شد. هر چند جابز در 2011 در سن 56 سالگی به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت.

در برگه‌ای که به خط جابز جوان پر شده، چند نکته دیگر هم هست؛ از جمله اینکه او اعلام کرده شماره تماس ندارد و با وجود داشتن گواهینامه رانندگی، نمی‌تواند به حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد. حراجی بوستن بین روزهای پنج تا هشت مارس برگزار می‌شود و در آن یک روزنامه با امضای جابز و عکس او با سرخط «فروش گوشی‌های آیفون با سرعت بیشتر به قیمت 199 دلار» مربوط به 2008 به قیمت 25 هزار دلار چکش می‌خورد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.