اپلیکیشن

تلفن همراه

February 25, 2018
11:49 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88228

برای اولین بار برنامه‌های بلندمدت مدیرعامل جدید Uber برای توسعه حوزه فعالیت این شرکت اعلام شد

مدیر عامل جدید شرکت Uber در نظر دارد تا حوزه فعالیت این شرکت را به اتوبوس‌ها، دوچرخه‌ها و تمام انواع وسایل حمل و نقل توسعه دهد.
 
دارا خسروشاهی، برای اولین بار از زمان تصدی مقام مدیرعاملی در پاییز گذشته، خلاصه‌ای از چشم‌انداز بلند مدت خود را در یک کنفرانس به سمع و نظر عموم رساند.
 
او همچنین با اشاره به نقطه آغاز آمازون به عنوان یک کتاب‌فروشی گفت: «ماشین‌ها برای ما به منزله کتاب‌ها برای آمازون هستند.» او اضافه کرد که “اوبر” درست مانند آمازون که امروزه بازاری برای تجار شخص ثالث است، در نهایت می‌تواند به بازاری برای سایر ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل بدل شود و بر انواع کسب و کار موجود Uber (از تحویل غذا گرفته تا باربری) تاکید کرد.
 
در زمینه حمل و نقل مسافر، Uber درحال حاضر در حال امتحان کردن مواردی مانند یک ایستگاه دوچرخه در سانفرانسیسکو می‌باشد و حمل و نقل عمومی می‌تواند هدف بعدی باشد.
 
خسروشاهی اظهار داشت که «من می‌خواهم سیستم‌های اتوبوسی را برای یک شهر اجرا کنم. می‌خواهم بتوانید Uber بگیرید و سوار مترو شوید . . . بیرون بروید و یک Uber داشته باشید که بیرون منتظر شماست.» در زمانی که Uber در تلاش برای عبور از یک سری بحران‌ها و آماده شدن برای عرضه عمومی در سال آینده است، اظهارات آقای خسروشاهی نشان می‌دهد که او همچنان قصد دارد تا دیدگاه اصلی تراویس کلانیک، مدیر عامل جنجالی سابق شرکت Uber که معتقد بود Uber باید حمل و نقل قابل‌اعتماد را همچون آب جاری در همه‌جا برای همه فراهم سازد، را دنبال کند.
 
طبق گزارش مالی منتشر شده در روز سه‌شنبه، “اوبر” در سال گذشته درآمدی بالغ‌بر ۷٫۴ میلیارد دلار و خسارت خالص تنظیم شده (غیرجهت‌دار) برابر با ۳٫۵ میلیارد دلار را به‌دست آورد و آقای خسروشاهی تحت فشار قرارگرفته است تا از زیان‌های شرکت بکاهد و با رقبای خود به رقابت بپردازد و همچنان به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید مانند خودروهای بی‌راننده، ادامه دهد.
 
هفته آینده او اولین سفر آسیایی خود را به عنوان مدیرعامل انجام خواهد داد؛ سفری به ژاپن و هند که یکی از سخت‌ترین بازارهای Uber است زیرا باید برای کسب سهم بازار با Ola (شرکت حمل و نقل هندی) رقابت کند.
 
ضررهای سنگینی که اوبر در هندوستان متحمل می‌شود یکی از حوزه‌های تحت بررسی سرمایه‌گذاران این شرکت است. هفته گذشته، آقای خسروشاهی موفق به حل و فصل پرونده دادخواهی اقامه شده توسط Waymo شد که Uber در آن متهم به سرقت اسرار تجاری مربوط به خودروهای بی‌راننده با حدود ۲۵۰ میلیون دلار ارزش سهام اوبر و توافق با وایمو برای نظارت بر روی سیستم‌های وسایل نقلیه خودکار Uber از طریق یک شخص ثالث شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.