تلفن همراه

گوشی

February 26, 2018
9:15 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88248

باMWC2018: رونمایی از محصولات جدید نوکیا

کمپانی HMD Global  روز 25 فوریه برابر با 6 اسفند ساعت 18:30 در مراسمی جداگانه، کنفرانس خبری را برای رونمایی از محصولات جدید خود در بارسلونا اسپانیا در حاشیه نمایشگاه MWC 2018  برگزار کرد.

پلازامگ این کنفرانس خبری را به صورت زنده پوشش داده و آچه در این مطلب می خواهید مشروح کنفرانس یک ساعته نوکیا در کنگره جهانی موبایل می باشد. لازم به ذکر است این رویداد، یکی از بزرگترین رویدادها در حوزه گوشی های هوشمند و فناوری های مرتبط با آن بوده و هر ساله در اسفند ماه در بارسلونا برگزار می شود. ای نمایشگاه از 7 تا 10 اسفند ماه در اسپانیا برگزار می گردد. برای پوشش خبری این رویداد بزرگ با ما همراه شوید.

نوکیا

کاربران بسیاری منتظر بودند تا ببینند نوکیا قرار است با چه محصولاتی به این نمایشگاه بیاید. پیش از آن شایعه شده بود که نوکیا سورپرایزی برای مخاطبانش خواهد داشت که بالاخره معلوم نشد این سورپرایز چیست ! مراسم راس سعت مشخص شده شروع شد. البته جالب است بدانید که همان ابتدا مشخص شد شعار اصلی کنفرانس نوکیا «به خانه خوش آمدید» بود که رد پوسترها دیده می شد. دلیل انتخاب این تم را نمی دانیم ولی جالب بود. برای حاضرین کلوچه پخته بودند و پذیرایی می کردند، این هم حرکت جالب توجهی بود و خب معمولا همه از این پذیرایی ها خوششان می آید.

سی دقیقه مانده به آغاز مراسم حضار در سالن کنفرانس نوکیا در حاشیه نمایشگاه MWC 2018 . ظاهرا امسال  HMD Global توانسته نوکیا را احیا کند. چند سالی بود که نوکیا در بازار خیلی فعال نبود و از تب و تاب اش افتاده بود ولی امسال نوکیا توانسته بود خودش را بر سر زبان ها بیندازد.

سال گذشته نوکیا گوشی نوستالژیک 3310 را به مجهز به اینترنت نسل سوم بود. این گوشی در کنفرانس سال قبل توانست شور و هیجان زیادی به حاضرین در کنفرانس و البته طرفدارانش بدهد. امسال هم همین تلفن هوشمند و البته مجهز به نسل چهارم اینترنت قرار است در MWC 2018 رونمایی شود. قبل از شروع مراسم موسیقی دلنوازی در محیط سالن پخش می شود و اولین چیزی که روی پرده نمایش داده می شود، ویدئویی شامل گوشی های قدیمی و جدید نوکیا است که فضا را به سمت مرور خاطرات این کمپانی می برد.

مراسم کنفرانس خبری نوکیا در MWC 2018 شروع شده و مدیر عامل نوکیا اولین سخنران این برنامه است. از تاریخچه و عملکرد نوکیا صحبت می کند. این برند تاکنون توانسته 11 مدل گوشی به بازار عرضه کند. در 170 کشور دنیا گوشی های نوکیا عرضه شده اند و بیش از 250 هزار فروشگاه خرده فروشی در سراسر دنیا محصولات این برند را به فروش می رسانند.

مردم به گوشی های نوکیا را به دلیل سادگی شان، علاقمند هستند. این گوشی ها هم ارزان قیمت هستند و هم ساده و البته امنیت خوبی هم دارند. به همین دلیل هنوز هم مورد توجه کاربران قرار دارند. نوکیا توانسته نام خودش را به عنوان برندی که می تواند گوشی های ساده تولید کند در بین مردم جا بیندازد. البته فراموش نکنید که این برند پنجمین برند مطرح دنیا در فروش گوشی های موبایل است و رتبه پنجم را در سراسر دنیا از نظر تعداد فروش گوشی هایش از آن خود کرده است.

توضیحات مدیر عامل نوکیا

در ابتدا جو سارویکاس روی سن آمد و اعلام کرد که نوکیا در یک سال گذشته میلادی  70 میلیون گوشی را به بازار عرضه کرده است. ابتدا گوشی 8110 را معرفی نمود. این گوشی هم یک گوشی قدیمی است که بروز رسانی شده و مجهز به اینترنت و البته دوربین در قاب پشتی خودش شده است. وقتی نوکیا بروز رسانی 3310 موفق است، تصمیم گرفت 8110 را هم بروز رسانی کند.

جو اعلام می کند که مردم دنبال گوشی هایی هستند که کیفیت خوب داشته باشند. تکنولوژی می تواند کیفیت زندگی مردم را تغییر بدهد. تصاویری زیبا از نوکیا 8110 نشان داده می شود که رنگ آنها زرد موزی است. قیمت این گوشی هم 79 یورو اعلام می شود.  گوشی بعدی که درباره آن صحبت می کند، نوکیا 1 است که قرار است با اندروید گو به بازار بیاید. نوکیا 1 قرار اسا اول آوریل با قیمت 85 دلار به بازار بیاید. قیمت واقعا خوبی دارد و جزو گوشی های اقتصادی محسوب می شود. در ادامه آقای جو توضیح می دهد که قرار است گوشی های نوکیا بروز رسانی هایی را دریافت کنند و نوکیا به به روز بودن محصولات خودش اهمیت می دهد.

نوکیا

معرفی نوکیا 1

گوشی نوکیا 1 یکی از اولین گوشی هایی هست که با سیستم عامل اندروید گو عرضه می شود. همان طور که گفته شد این گوشی در ماه آوریل و با قیمت 85 دلار به بازار می آید. این گوشی ظاهرا رنگ های جالبی دارد. در ادامه در مورد بروز رسانی های اندروید در گوشی های نوکیا صحبت می شود. در بازه زمانی کوتاهی گوشی های نوکیا 2 و 3 می توانند اندروید اوریو را دریافت کنند.

نوکیا پشت سر هم دارد گوشی معرفی می کند. حالا نوبت به نوکیا 6 رسید. گوشی جدید نوکیا 6 از هر نظر ارتقا پیدا کرده و این گوشی دارای لنزهای زایس بوده و همین طور پردازنده سریع و قابلیت های دیگری دارد. این گوشی ماه آوریل عرضه می شود و قیمتش حدود 279 یورو هست. قیمت خوبی دارد و گوشی خوش دستی است. البته نوکیا 6 ماه گذشته در چین رونمایی شد.

حالا نوبت معرفی نوکیا 7 پلاس است، این گوشی دارای دوربین های زایس، صفحه نمایش 6 اینچی ، پردازنده اسنپدراگون 660، رم شش گیگابایتی و عمر باتری برابر با دو روز است. دوربین نوکیا 7 پلاس شامل چهار پیکسل در یک سوپر پیکسل بوده که به نظر خیلی قدرتمند می آید. نوکیا 7 پلاس هم مثل بقیه مدل ها در ماه آوریل با قیمت پایه 399 یورو عرضه می شود.  باز هم گوشی دیگری را می خواهند معرفی کنند. نوبت نوکیا 9 شد.

نفر بعدی که روی سن می آید تا در کنفرانس خبری نوکیا در MWC 2018 صحبت کند، سباستین از زایس است که در مورد دوربین های جدید نوکیا صحبت می کند. خیلی خوش تیپ به نظر می رسد و البته جوان هم هست. حالا نویت معرفی نوکیا 8 سیریکو شد. این تلفن هوشمند آدم را یاد گوشی های سامسونگ می اندازد. یک گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و البته مجهز به پردازندهاسنپدراگون 835 و شارژر بی سیم و دوربینی فوق العاده دارد. دوربین نوکیا 8 سیروکو جزو دوربین های خوب است و دقیقا مشخصاتش مشابه نوکیا 7 پلاس است. جالب است بدانید این گوشی 4 تا هم میکروفون دارد.

در این قسمت در مورد کنفرانس خبری نوکیا در MWC 2018 درباره اندروید وان صحبت می کنند. بروز رسانی گوشی های نوکیا به اندروید وان یکی از برنامه های این کمپانی است و این مساله در کنفرانس خبری هم مطرح می شود. به همین دلیل جیمی مدیر بخش اندروید روی سن می آید و در مورد استراتژی های نوکیا در این حوزه صحبت می کند.  جیمی اعلام می کند که نوکیا قصد دارد گوشی های ارزان قیمت تولید کند که البته امنیت بالایی داشته باشند. مدیر عامل نوکیا هم روی سن می آید و دست جیمی را به علامت دوستی و محبت فشار می دهد. ظاهرا اچ ام دی وارد همکاری هایی با گوگل شده است و  در آن جا این موضوع تاکید می شود.  کنفرانس خبری نوکیا با معرفی گوشی های مختلف به پایان می رسد. کنفرانس خبری نوکیا در MWC 2018 به پایان رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.