تلفن همراه

گوشی

February 26, 2018
10:50 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88255

تماشا کنید: لحظه منفجر شدن پاور بانک در هواپیما

ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پاور بانک در هواپیما منفجر شده است.

کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که در هر وسیله و دستگاه الکترونیکی که به باتری مجهز باشد، احتمال منفجر شدن و آتش گرفتن وجود دارد.

دستگاه پاوربانک یکی از مسافران در هواپیمایی که قصد پرواز از گوانجو به شانگهای را داشته، قبل از شروع پرواز آتش می‌گیرد و مهماندار هواپیما نیز به سرعت به خاموش کردن آن اقدام می‌کند. با اینکه گفته می‌شود کسی در این حادثه دچار سانحه و سوختگی نشده و خسارت دیگری نیز تحت تاثیر سرعت در خاموش کردن آتش ایجاد نشده اما با این حال، شرکت هواپیمایی مربوطه و رسانه‌های چینی در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

این ویدیو موجب شده است که بسیاری از کارشناسان در حوزه هوانوردی نیز درباره حمل این دستگاه‌های شارژ همراه به داخل هواپیما ابراز نگرانی کنند و بسیاری نیز به این فکر افتاده‌اند که حمل و استفاده از این دستگاه‌ها به داخل کابین هواپیما را ممنوع اعلام کنند.

تاکنون خبرهای بسیاری درباره آتش گرفتن و انفجار برخی از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها در فضای مجازی منتشر شده است و شرکت‌های سازنده آنها نیز بلافاصله دستور توقف تولید، جمع‌آوری و یا فراخوان آن ها را داده‌اند.

یکی از معروف‌ترین این موارد گوشی پرچمدار گلکسی نوت ۷ بود که بعد از بارها اعلام انفجار توسط کاربران در همان ماه‌های نخست بعد از عرضه، سامسونگ به کلی آن را از بازار جمع‌آوری کرده و دستور توقف تولید آن را صادر کرد.

پاوربانک یا دستگاه شارژر همراه وسیله کوچکی است که به یک باتری مجهز شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت دوری و عدم دسترسی به پریز برق، گوشی هوشمند خود را با استفاده از کابل USB شارژ کنند. اندازه این وسیله تقریبا معادل اندازه یک گوشی هوشمند بزرگ است که به راحتی در کیف و جیب کاربران جا شده و قابل حمل است.

 

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.