تلفن همراه

فناوری

February 26, 2018
12:59 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88267

باMWC2018: تبلت‌های ارزان‌قیمت آلکاتل

شرکت آلکاتل که به‌دلیل عرضه محصولات مقرون‌به‌صرفه و البته باکیفیت در بسیاری از بازارها شناخته شده است، پیش از آغاز به‌کار نمایشگاه MWC۲۰۱۸، از چند محصول جدید ازجمله تبلت‌های اقتصادی T۱ و مودم همراه LINKZONE رونمایی کرد.

از آنجا که این محصولات هم خصلت مقرون‌به‌صرفه بودن را یدک می‌کشند، نباید انتظار قابلیت‌های قابل توجهی را داشته باشیم. بر این اساس تبلت‌های اقتصادی T۱ در دو مدل ۱/ ۱۰ و ۷ اینچی به بازار عرضه خواهند شد که هر جفت آنها از پنل IPS بهره برده و دارای قابلیتی تحت عنوان Kids Mode هستند که با فعال شدن، امکان استفاده از برنامه‌های مخصوص ثبت سلفی و طراحی را به ارمغان می‌آورد.

مدل ۱/ ۱۰ اینچی تبلت T۱ دارای پنلی با وضوح تصویر فول اچ‌دی است، اما مدل ۷ اینچی رزولوشن ۱,۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل را ارائه می‌کند. مدل‌های مذکور همچنین به ترتیب دارای باتری ۴۰۰۰ و ۲۵۸۰ میلی‌آمپر ساعتی هستند. از دیگر ویژگی‌های یکسان تبلت‌های اقتصادی T۱ می‌توان به پردازنده ۴ هسته‌ای MT۸۳۲۱ مدیاتک با کلاک فرکانس ۳/ ۱ گیگاهرتز، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و قدرت گرفتن از اندروید ۱/ ۸ اوریو اشاره کرد. مدل ۱/ ۱۰ اینچی با حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ گیگابایتی و مدل دیگر با حافظه ۸ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۱۰۰ و ۷۰ یورویی به بازار عرضه خواهند شد. دیگر محصول معرفی شده آلکاتل در نمایشگاه MWC۲۰۱۸، مودم همراه LINKZONE است که در آن واحد قادر است نقش یک پاور بانک را هم ارائه کند!

مودم مورد بحث قادر است امواج مخابراتی را به وای‌فای با سرعت حداکثر ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه تبدیل کرده و در اختیار کاربر قرار دهد. البته این مودم ۱۵۰ گرمی به لطف باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در حالت آماده به‌کار می‌تواند تا ۳۰۰ ساعت مداوم کار کند. مدل باریک‌تری هم از این محصول با نام LINKZONE Cat. ۷ معرفی شده که با باتری ۲,۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند ۲۰۰ ساعت در حالت استند بای قرار گیرد؛ این مدل تنها ۸۵ گرم وزن دارد. هر دو مدل قادر به پشتیبانی از شبکه‌های a/ b/ g/ n/ ac وای‌فای در فرکانس ۴/ ۲ تا ۵ مگاهرتز هستند، با این حال مدل باریک‌تر قادر است سرعت دانلود حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را به کاربر ارائه کند. مودم همراه LINKZONE از اواخر امسال با قیمت ۱۸۰ یورویی عرضه خواهد شد؛ مدل Cat. ۷ نیز دارای برچسب قیمتی ۱۰۰ یورویی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.