تلفن همراه

فناوری

February 28, 2018
11:33 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88336

با MWC2018: گوشی امنیتی جدید اماراتی معرفی شد

یک شرکت امنیتی مستقر در ابوظبی امارات، در جریان رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از گوشی هوشمند و پرچمدار امنیتی جدید خود رونمایی کرد.

دارک متر – یک موسسه فعال در زمینه امنیت سایبری – که در شهر ابوظبی امارات متحده عربی مستقر است، در جریان نمایشگاه کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ که هم‌اکنون در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است، از یک گوشی هوشمند امنیتی و جدید تحت عنوان کاتیم (Katim) رونمایی کرد.

این گوشی هوشمند جدید قادر است با از کار انداختن میکروفون و دوربین خود، این اطمینان را به کاربران خود بدهد که هیچ احتمالی برای جاسوسی از صدا، تصویر و اطلاعات شخصی و محرمانه آنها وجود نخواهد داشت.

این گوشی جدید می‌تواند برای آن دسته از کاربرانی که در مشاغل خاص و امنیتی یا سیاسی مشغول به کار و فعالیت هستند و مسئولیت سنگینی در قبال محافظت از اطلاعات محرمانه سازمان‌ها و دولت‌ها را بر دوش دارند، بسیار مفید و کاربردی به شمار بیاید.

گوشی کاتیم

این دستگاه الکترونیکی در راستای محافظت از اطلاعات خصوصی، محرمانه و همچنین حفظ امنیت سایبری در قبال حملات سایبری و جاسوسی بسیاری که این روزها بسیار باب شده است، معرفی و رونمایی شده است.

گوشی کاتیم نخستین بار در کنگره جهانی موبایل که در سال گذشته برگزار شد، معرفی و رونمایی شد و توانست توجه بخش‌های مهمی همچون اروپا و شرق آسیا را به خود جلب کند.

بر اساس اخبار و آمار منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است و با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها، خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. همچنین برآورد شده است که در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نیز باید منتظر حملات سایبری وسیعتر با گستره صدمات بیشتری باشیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.