رسانه‌های اجتماعی

February 28, 2018
16:49 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88352

استفاده از پیام‌رسان فیس‌بوک توسط مسترکارت برای ارائه سرویس‌های دیجیتال به کسب‌وکارهای کوچک

مسترکارت هم از شرکت‌های حاضر در کنگره موبایل بارسلون بود که امروز در این رویداد اعلام کرد که می‌خواهد از پیام‌رسان فیس‌بوک برای ارائه فناوری به کسب‌وکارهای کوچک در آفریقا و آسیا و همینطور امکان پذیرش پرداخت‌های موبایلی و الکترونیکی با قیمت مناسب استفاده کند.

دسترسی به پرداخت‌های دیجیتال به این کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وارد بازارهای جدید شوند و سرویس‌های مالی و محصولاتی را به دست آورند تا به رشد آنها کمک کند.

استفاده از این پیام‌رسان توسط مسترکارت در کشور نیجریه راه‌اندازی خواهد شد و اتفاقا در همین کشور یک ربات جدید مسترپس QR را هم راه‌اندازی خواهد کرد که به صاحبان کسب‌وکارها امکان گذر از پذیرش‎ پرداخت‌های نقدی و رفتن به سمت پرداخت‌های QR را می‌دهد. اکوبانک و زنیث بانک هم از حامیان این برنامه مسترکارت هستند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده توسط دانشکده فلچر و مرکز رشد مسترکارت، ۹۸ درصد از مجموع ۳۰۱ میلیارد دلار سرمایه‌ای که میان مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در جریان است، از طریق پول نقد انجام می‌شود.

 

یورن لامبرت معاون اجرایی کانال‌های دیجیتال و منطقه مسترکارت می‌گوید: «صاحب هر کسب‌وکاری به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش و جذب مشتریان جدید به بازارهایشان هستند. با ارائه پرداخت‌های دیجیتالی مبتنی بر کدهای QR، خرده‌فروشان کوچکتر می‌توانند به این هدف دست یابند. مسترپس QR کانال‌های تجاری جدیدی را به روی پذیرندگان این کشور باز خواهد کرد و به آنها این امکان را می‌دهد تا حجم تراکنش‌هایشان را به طرز چشمگیری افزایش دهند.»

برای استفاده از این خدمت مسترکارت، کسب‌وکارها می‌توانند یک درخواست به ربات برای فعال کردن پرداخت‌های QR بفرستند، سپس از طرف بانک، تایید دریافت کنند و یک حساب باز کنند و درنهایت آماده دریافت پرداخت‌های دیجیتال در سریع‌ترین، ساده‌ترین و امن‌ترین شکل ممکن شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.