امینت

تلفن همراه

گوشی

March 2, 2018
18:40 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88365

راهنمای بازیابی فایل‌های حذف‌شده گوشی های اندرویدی

برای همه ما پیش آمده که به عمد یا اشتباه فایلی را از روی سیستم یا گوشی خود حذف کردیم و بعد متوجه شدیم که هنوز به آن احتیاج داریم. از آنجا که اکثر برنامه‌های بازیابی داده روی اندروید نیاز به روت کردن گوشی دارند، ممکن است برای برخی از شما دشوار باشد یا تمایلی به انجام آن نداشته باشید. در این مقاله دو برنامه بازیابی داده را به شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به روت کردن گوشی، به شما کمک می‌کنند. البته، هرگونه مسئولیت استفاده از این برنامه‌ها بر عهده خود کاربران است.
 

گوگل برای جلوگیری از آلوده شدن ابزارهای اندرویدی به بدافزارها و ممانعت از برخی سفارشی‌سازی‌ها، محدودیت‌هایی را روی این ابزارها اعمال کرده است. مثلا اکثر آن‌ها از پروتکل MTP (Media Transfer Protocol) پیروی می‌کنند که بر اساس آن کاربران نمی‌توانند سطح تعامل پیشرفته‌ای با ابزار داشته باشند. اما فرآیند بازیابی فایل‌ها به چنین سطح تعاملی نیاز دارد. بنابراین، این نوع برنامه‌ها نیاز دارند تا به روت ابزار شما دسترسی داشته باشند. برنامه‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از شیوه‌های خاصی برای دسترسی موقت به روت ابزار شما استفاده می‌کنند. بنابراین، نیازی نیست که شما درگیر این فرآیند شوید.

Dr. Fone

این برنامه جعبه ابزاری کامل برای مدیریت ابزارهای مبتنی بر iOS یا اندروید شناخته می‌شود، که برای هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک در دسترس است.

پیش از استفاده از این برنامه، باید عملکرد USB Debugging را روی ابزار اندرویدی خود فعال کنید. برای این کار به منوی تنظیمات (Settings) بروید و About phone را انتخاب کنید. حالا هفت بار متوالی روی Build Number ضربه بزنید تا گزینه Developer Options روی گوشی شما فعال شود. این گزینه به منوی تنظیمات گوشی شما اضافه می‌شود، به آن وارد شوید و عملکرد USB Debugging را فعال کنید.
سپس برنامه Dr. Fone را دانلود و روی سیستم خود نصب کنید. پس از اتصال ابزار اندرویدی به کامپیوتر، اگر ابزار شما از اندروید 4.2.2 یا بالاتر استفاده می‌کند، ممکن است پیامی درباره مجوز USB Debugging مشاهده کنید. روی OK ضربه بزنید تا ارتباطی امن میان کامپیوتر و ابزار برقرار شود.
حالا برنامه به ‌طور خودکار ابزار اندرویدی شما را شناسایی می‌کند و فهرستی از اطلاعاتی را به شما نشان می‌دهد که می‌تواند در فرآیند بازیابی خود اسکن کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که مایلید چه مواردی بازیابی شوند؛ سپس روی گزینه Next کلیک کنید.
در صفحه بعد برنامه از شما می‌پرسد که مایلید اسکن در چه سطحی انجام شود. پیشنهاد می‌کنیم گزینه اول را انتخاب کنید تا بازیابی داده‌ها از طریق روت موقت انجام شود.
حال بدون آنکه ارتباط گوشی با سیستم را قطع کنید، منتظر بمانید تا کار جستجوی برنامه تمام شود. نوار پیشرفت به شما نشان می‌دهد که این فرآیند در چه وضعیتی است.
پس از اتمام کار اسکن، برنامه فایل‌هایی که یافته است را نمایش می‌دهد تا از بین آنها، مواردی که می‌خواهید بازیابی شوند را انتخاب کنید. پس از انتخاب فایل‌ها، روی گزینه Recover کلیک کنید.

Mobikin Doctor for android

با استفاده از این برنامه و تنها با چند کلیک می‌توانید اطلاعات پاک شده خود را بازیابی کنید. این برنامه روی بیش از 2000 ابزار اندرویدی از شرکت‌های مختلف قابل استفاده است و اطلاعات شما را با فرمت اصلی آن‌ها روی کامپیوتر ذخیره می‌کند. پیش از بازیابی نهایی، شما می‌توانید فایل‌ها را بازبینی کنید و مطمئن شوید که چه چیزی را بازیابی می‌کنید.

ابتدا لازم است نسخه دسکتاپ اپلیکیشن Android Data Recovery را نصب و اجرا کنید. سپس ابزار اندرویدی‌تان را به کامپیوتر وصل کنید. برای برقراری ارتباط Mobikin با ابزار، دستورالعمل‌های ساده برنامه را دنبال کنید.

 

پس از اتصال گوشی، برنامه آن را شناسایی می‌کند و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. حال می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه نوع اطلاعاتی را بازیابی کنید.

پس از کلیک روی گزینه Next، برنامه کار جست‌وجوی اطلاعات را آغاز می‌کند و در نهایت، اطلاعات حذف‌شده را نمایش می‌دهد.

پس از بازبینی و انتخاب مواردی که می‌خواهید بازیابی کنید، روی گزینه Recover کلیک کنید تا فایل‌های شما در محل تعیین ‌شده روی کامپیوترتان ذخیره شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.