تلفن همراه

گوشی

March 2, 2018
19:20 جمعه، 11ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88388

باMWC2018: تبلت و نوت بوک های معرفی شده در بارسلونا

کنگره جهانی موبایل یا همان MWC 2018 آغاز شد و در نخستین ساعات برگزاری محصولات توجه ها را به خود جلب کرد؛ اما در این رویداد، به غیر از گوشی های تلفن همراه، شاهد عرضه تبلت و مودم هایی بودیم که در این بخش به معرفی آنها پرداخته ایم.

 لنوو با 2 تبلت به میدان آمد
شرکت لنوو در نمایشگاهMWC 2018  از لپ تاپ های تبدیل شدنی یوگا 730 و یوگا 530 رونمایی کرد.
این دو نوت بوک علاوه بر تجهیز به تراشه های نسل هشتمی اینتل، با دستیار صوتی الکسا آمازون نیز یکپارچه شده اند.
لپ تاپ های تبدیل شدنی یوگا 730 و یوگا 530 به پردازنده نسل هشتمی اینتل تجهیز شده اند. یوگا ۷۳۰ مدل ۲۰۱۸ نسبت به نسل قبلی تغییر ظاهری چندانی را تجربه نکرده، با این حال اکنون دارای میکروفون های قدرتمندی است که به کاربر از فاصله دور امکان تعامل با دستیار صوتی الکسا را می دهد.
یوگا 730  تفاوت چندانی با یوگا 920 نداشته و مانند بیشتر محصولات سری یوگا از نمایشگری لمسی قابل چرخش بهره می برد و قرار است با برچسب قیمتی ۹۰۰ دلاری راهی بازار شود. نسخه جدید یوگا ۷۳۰ همچنان از بدنه ای آلومینیومی بهره می برد، با این حال فاصله بین لوله و کیبورد کمی در مقایسه با نسل قبلی کاهش یافته است. 
یوگا 530 که با نام Flex 14 در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد هم دارای سخت افزاری از قبیل پردازنده i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و کارت گرافیک GeForce MX130 است.
 
 هوواوی و نوت بوک جنجالی
هوواوی میت بوک ایکس پرو نوت بوک جنجالی این خانواده در  MWC2018 است. لپ تاپ ۱۴ اینچی جدید هوواوی، طراحی بسیار زیبایی دارد و با لبه های تراش خورده در کنار سطح  تراش خورده در دو رنگ نقره ای و خاکستری روانه بازار خواهد شد.
کیبورد میت بوک ایکس پرو برای تایپ راحت تر در محیط های تاریک به نور پس زمینه مجهز شده است .
نکته جالب توجه دیگر درباره میت بوک ایکس پرو، تعبیه شدن کلیدی برای وب کم بین کلید های F6 و F7 است که با فشردن آن، وب کم از زیر این کلید بیرون می آید.
نمایشگر ۱۴ اینچی میت بوک ایکس پرو هم لمسی است و به لطف رزولوشن ۲۰۰۰ × ۳۰۰۰ پیکسلی، روشنایی ۴۵۰ نیتی و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ خود، تصاویر را بسیار زنده، شفاف و با دقت رنگ بسیار خوبی به نمایش می گذارد. هوواوی حسگر اثر انگشتی برای میت بوک ایکس پرو در نظر گرفته که با کلید پاور یکپارچه شده است و عملکرد بسیار بی نقصی به نمایش می گذارد؛ به طوری که تنها با یک بار فشردن کلید پاور، ضمن خارج شدن لپ تاپ از حالت اسلیپ، فرآیند احراز هویت نیز صورت گیرد. این فرآیند توسط یک تراشه ی مجزا صورت می گیرد؛ بدین ترتیب ویندوز بدون آنکه اطلاعات شما در تماس با سیستم آنلاین قرار گیرد، هویت تان را تشخیص می دهد.
میت بوک ایکس پرو از پردازنده های نسل هشتم و چهار هسته ای اینتل بهره می برد و در بالاترین نسخه به پردازنده Core i7 8550u مجهز شده است. پردازنده گرافیکی هم GeForce MX150 با ۲ گیگابایت حافظه گرافیکی است.
شما می توانید در بالاترین حالت، میت بوک ایکس پرو را با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی از نوع SSD سفارش دهید. میت بوک ایکس پرو از یک باتری ۵۷.۴ وات ساعتی بهره می برد که به ادعای هوواوی می تواند حین پخش فیلم تا ۱۲ ساعت شارژدهی می کند. نکته جالب توجه، بهره گیری پورت شارژ USB–C از فناوری شارژ سریع به کاررفته در گوشی های هوشمند است که با نیم ساعت شارژ، ۶ ساعت عمر باتری در اختیار کاربر قرار می دهد.
 
 تبلت های هوواوی 
اگر چه این روزها تبلت ها به اندازه گذشته محبوبیت ندارند، اما این به معنای بسته شدن خط تولید این کالا و خروج این کالا از حوزه کامپیوتر نیست.
هوواوی تبلت های جدید MediaPad M5 خود را در ابعاد 4/8 و 8/10 اینچی تولید کرده که قیمت آنها به ترتیب 349 و 399 دلار است.
دقت نمایشگرهای این دو تبلت 2560 در 1600 پیکسل و تراکم پیکسلی آنها به ترتیب 359 و 280 پیکسل در هر اینچ است. گفتنی است تبلت M5 دارای صفحه منحنی است.
درباره پردازنده هم باید بگوییم که پردازنده چهارهسته ای  Kirin 960روی این تبلت نصب شده و در کنار این پردازنده 4 گیگابایت رم، 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی قرار گرفته اند.
همچنین بهره مندی از حسگرهای مختلف از جمله حسگر اثر انگشت از جمله ویژگی های تبلت های یادشده محسوب می شود.
سیستم عامل نصب شده روی این تبلت ها هم آندرویید 8 است و امکان افزودن حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی به این تبلت ها وجود دارد. 
مدل سوم  تبلت MediaPad M5 Pro است که دارای نمایشگر 8/10 اینچی است و همراه با قلم هوشمند M–Pen عرضه می شود. امکان اجرای دستورهای مختلف با اعمال فشار کم و زیاد و قابلیت نصب یا حذف صفحه کلید از جمله دیگر امکانات این تبلت است.
 
 آلکاتل با یکی از کالاهای ارزان قیمت
آلکاتل هم در جریان کنگره جهانی موبایل، تبلت های وان تی ۱۰ و وان تی ۷ را به صورت رسمی به همراه دو مودم 4G در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کرد.
هر دو مدل با قابلیت Eye Care معرفی شده اند که با کاهش نور آبی، خستگی چشم را به حداقل می رساند؛ ضمن اینکه قابلیت Kids Mode به والدین اجازه می دهد بازی هایی مناسب را در اختیار کودکان خود قرار دهند و فرزندان آن ها به برنامه نقاشی مخصوصی دسترسی داشته باشند. 
بزرگ ترین تبلت جدید آلکاتل، نسخه 1T 10 است که به نمایشگر ۱۰ اینچی مجهز شده است و وزنی در حدود ۴۱۵ گرم دارد. بر اساس ادعای TCL، این تبلت، سبک ترین تبلتی است که می توانید در بازه قیمتی آن و با صفحه نمایش ۱۰ اینچی خریداری کنید. نمایشگر این تبلت، رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل دارد و از نوع IPS LCDاست.
آلکاتل وان تی ۱۰ به یک گیگابایت رم مجهز شده است و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی ارایه می دهد؛ با استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی، فضای ذخیره سازی تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر قابل ارتقاست. تبلت ۱۰ اینچی TCL از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده می کند و شارژدهی ۸ ساعته دارد.
بهره مندی  از پردازنده MT8321 با چهار هسته 3/1 گیگاهرتزی، سنسور ۲ مگاپیکسلی در پنل جلوی تبلت و دوربین ۲ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی های این تبلت است. آلکاتل وان تی ۱۰ از بلوتوث 2/4، وای فای 802.11 b/g/n، رادیو FM، درگاه میکرو یواس بی و میراکست (Miracast) پشتیبانی می کند.
مدل ۷ اینچی تبلت جدید آلکاتل هم به صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل مجهز شده است و یک گیگابایت رم و حدود ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. البته اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، کافی است از کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کنید که دسترسی به فضایی حدود ۱۲۸ گیگابایت را امکان پذیر خواهد کرد. این تبلت ۲۴۵ گرم وزن دارد.
این شرکت قصد دارد اواخر سه ماهه دوم ۲۰۱۸، دو تبلت آلکاتل وان تی ۷ و آلکاتل وان تی ۱۰ را در بازار اروپا، آمریکای لاتین و آسیا عرضه کند. این دو تبلت به ترتیب 123 دلار و 86 دلار قیمت خواهند داشت. 
 
 مودم 4G آلکاتل
آلکاتل از دو مودم 4G هم در کنار تبلت هایش رونمایی کرد. 
مدل Alcatel LINKZONE Cat.12 به دو شیوه قابل استفاده است و علاوه بر اینکه وظایف خود را به عنوان یک مودم 4G به خوبی انجام می دهد، به عنوان یک پاوربانک نیز قابل استفاده است. این مودم، باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت دارد که ۱۵ ساعت شارژدهی را تضمین می دهد؛ ضمن اینکه سرعت دانلود حداکثری ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه ازسوی LINKZONE Cat.12 ارایه می شود.
مودم LINKZONE Cat.7 هم یک نمونه جمع و جورتر از مدل اول است و تنها ۸۵ گرم وزن دارد.
 این مودم به باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است و شارژدهی نزدیک به ۸ ساعت را تضمین می دهد. در حالت آماده به کار (Standby) شارژدهی مودم به ۲۰۰ ساعت خواهد رسید. LINKZONE Cat.7 به عنوان یک پاوربانک قابل استفاده نخواهد بود. این مودم برخلاف نسخه دیگر، تنها سرعت دانلود حداکثری ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه ارایه می دهد؛ بااین حال قادر به ایجاد هات اسپات وای فای از نوع a/b/g/n/ac با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز یا ۵ گیگاهرتز است.
Alcatel LINKZONE Cat.12 و Alcatel LINKZONE Cat.7 در اواخر امسال به ترتیب با قیمت ۱۸۰ یورو و ۱۰۰ یورو به بازار عرضه خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.