تلفن همراه

گوشی

March 3, 2018
13:43 شنبه، 12ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88421

ادعای ساخت ایمن ترین موبایل جهان

به تازگی از نسخه تجاری ایمن ترین موبایل جهان رونمایی شده است. این موبایل پیامک ها را پس از خوانش کاربر پاک می کند و نیازمند احراز هویت دو مرحله ای برای باز کردن قفل دستگاه است.
استارت آپ امنیت سایبریDark Matter  در کنگره جهانی موبایل از ایمن ترین تلفن هوشمند دنیا به نام  KATIM رونمایی کرد. این موبایل با نمایشگر 5/2 اینچی شبیه یک تلفن هوشمند معمولی اما مجهز به فناوری های متعددی است.
 به عنوان مثال دستگاه مجهز به فناوری پیشرفته رمزگذاری است که هک آن غیرممکن است.
 در صورت سرقت موبایل، دستگاه منفجر نمی شود اما دارای ویژگی خاصی است که پس از مدت زمان مشخصی پیام های کاربر را به طور خودکار از بین می برد. با کمک این ویژگی پیام ها پس از خوانش کاربر پاک می شوند و به این ترتیب  فقط چشمان کاربر آنها را رصد می کند!
علاوه براین موارد  کارمندانDark Matter  می توانند موبایل را از راه دور کنترل کنند و در صورت رصد هرگونه دستکاری در دستگاه، اطلاعات را نیز پاک کنند.
گوشی هوشمند مجهز به الگوریتم های قدرتمند رمزگذاری است. هکرها برای دسترسی به اطلاعات موجود در موبایل باید کلیدهای رمزگذاری شده دستگاه را هک کنند. 
این کلیدها در یک کارت میکرواس دی ذخیره شده اند که روی هیچ موبایل دیگری فعال نمی شود. این کارت همچنین حاوی اطلاعات شخصی مانند نام ورود و پسوردهای کاربر است.
همچنین کاربران KATIM  برای باز کردن قفل دستگاه باید فرایند احراز هویت دو مرحله ای را پشت سر بگذارند.
اما جالب ترین ویژگی موبایل shield mode نام دارد. این ویژگی میکروفون، دوربین، بلوتوث و حسگرهای حرکت دستگاه را قطع می کند و به این ترتیب امکان جاسوسی از مکالمات فرد نیز از بین می رود. این ویژگی با کمک دکمه ای در کنار موبایل فعال می شود.
نمونه اولیه این موبایل در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ رونمایی شد اما نسخه تجاری آن در کنگره امسال عرضه شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.