سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 4, 2018
18:12 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88455

خریداران به بازار می آیند اما خرید نمی کنند

در پی کاهش نرخ دلار آزاد به رقم 4 هزار و 450 تومان، بازار خرید و فروش کالاهای کامپیوتری با افزایش نسبی مراجعه مواجه شد؛ اما این افزایش مراجعه به معنی رشد تقاضا و خرید و فروش در بازار نبوده و بازار کامپیوتر همچنان روزهای بی رونقی را سپری می کند.
 
بررسی های بازاری گویای این امر است که اگر چه در بازار کالاهایی مانند قطعات کامپیوتری، سیم و کابل و به صورت کلی تجهیزات جانبی و برخی کالاهای مکمل مانند پایه های نگهدارنده تبلت و موبایل و خنک کننده های نوت بوک، اندکی تقاضایی وجود دارد؛ اما خریداران همچنان در انتظار کاهش نرخ کالاها هستند.
علی رضایی یکی از فعالان بازار کامپیوتر با بیان این مطلب که بازار همچنان در انتظار کاهش قیمت هاست می گوید: از یک طرف روند نزولی نرخ دلار و از سوی  دیگر وعده های دولت در رابطه با کاهش بیشتر نرخ دلار و همچنین تعرفه واردات برخی از کالاها موجب شده است که امید به کاهش قیمت ها در دل خریداران زنده شود. همین موضوع موجب شده است انها دست از خرید بکشند.
این فعال بازار می گوید: موضوع کاهش قدرت خرید مصرف کننده قابل پذیرش است؛ اما وعده های دولت موجب شده است آن دسته از خریدارانی که واقعا قصد خرید دارند هم به امید کاهش بیشتر قیمت ها از خرید خودداری کنند. یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با تایید گفته های همکارش می گوید: در شرایط فعلی تنها قطعات کامپیوتری هستند که مخاطب دارند و این درحالی است که این قطعات یا از سوی صنف تعمیرکار برای تعمیر و ارتقای سیستم ها خریداری شده اند  یا اینکه موجودی به دلیل کاهش واردات در بازار کم شده است. به همین دلیل بازار کشش تقاضا را نداشته و قیمت ها افزایش یافته است.
این فعال بازار می گوید: بازار شب عید امسال بدتر از هر سال دیگری است و بسیاری از کسبه به تغییر حوزه کاری خود فکر می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.