لبه تکنولوژی

March 4, 2018
18:38 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88464

برنامه گسترده تویوتا برای توسعه فناوری خودران

شرکت خودروسازی تویوتا در حال تاسیس یک شرکت تحقیقاتی جدید با سرمایه 2.8 میلیارد دلار برای توسعه خودروهای خودران است.
 
به گزارش انگجت، رویای خودروهای خودران در سر تویوتا بسیار بزرگ است، بنابراین در حال ایجاد یک شرکت جدید برای سرعت بخشیدن به توسعه تکنولوژی آن است.
 
این خودروساز با دیگر شرکت‌های ژاپنی نظیر "Aisin Seiki" و "Denso" برای ایجاد موسسه پیشرفته تحقیقات و توسعه تویوتا یا "TRI-AD" همکاری می‌کند.
 
در حالی که این شرکت‌ها هنوز در حال تصمیم‌گیری بر سر نحوه همکاری و چگونگی آن هستند، اما همگی یک هدف روشن دارند؛ توسعه کامل، یکپارچه، کیفی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رانندگی خودکار.
 
شرکا 300 میلیارد ین یا حدود 2.8 میلیارد دلار برای دستیابی به این هدف سرمایه‌گذاری خواهند کرد و در حال حاضر در جستجوی مکان مناسب برای استقرار دفتر در توکیو هستند.
 
هنگامی که این کار انجام شود، آنها قصد دارند تا حدود 1000 کارمند، هم از پرسنل کنونی خود و هم نیروهای جدید جذب کنند.
 
دکتر "جیمز کافنر"، مدیر عامل این شرکت جدید در بیانیه‌ای گفت: تولید یک نرم‌افزار با کیفیت، یک عامل موفقیت مهم برای برنامه خودروهای خودران تویوتا است. ماموریت این شرکت این است که با افزایش توانایی گروه تویوتا از طریق استخدام مهندسین نرم‌افزاری در سطح جهانی به نحوی موثرتر به توسعه نرم‌افزاری این کار سرعت ببخشد. مهندسان از سراسر جهان استخدام خواهند شد و من هیجان زده هستم که این اتفاق را رقم می‌زنم.
 
موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) برای مدت زمان زیادی در حال توسعه فناوری خودروهای خودران این خودروساز بوده و حتی نسخه سطح 3 خود را در نمایشگاه CES در اوایل سال جاری عرضه کرده است.
 
سطح 3 به این معنی است که سیستم می‌تواند از سنسورهایی نظیر "لیدار"(LiDAR) برای نظارت بر محیط استفاده کند، اما راننده هنوز هم باید پشت فرمان قرار گیرد و حواسش به جاده و مسیر باشد.
 
این سرمایه‌گذاری مشترک به احتمال زیاد تویوتا را فراتر از این نقطه می‌برد و خیلی سریع‌تر از چیزی که قرار بود، به فناوری کامل خودروی خودران می‌رسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.