امنیت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

March 6, 2018
19:36 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88513

دهها سایت توزیع بانک اطلاعاتی مشاغل و اصناف شناسایی شد

 
وزیر ارتباطات از شناسایی دهها سایت توزیع بانک اطلاعاتی مشاغل و اصناف خبر داد و گفت: لیست این سایتها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود با انتشار عکسی از سایتهایی که نسبت به فروش بانک شماره موبایل مشاغل و اصناف اقدام می کنند نوشت: تبلیغات هوشمند در دنیا مرسوم است. همچنین در استانداردهای این نوع تبلیغات روالهای مشخصی که مرز حریم خصوصی و تبلیغات هوشمند را نیز مشخص می‌کند تعریف شده است.
 
وی افزود: تبلیغات هوشمند ضرورت  توسعه کسب و کار است اما زمانی این تبلیغات موثر است که حریم خصوصی مردم رعایت و تبلیغات با رضایت مشتری صورت پذیرد.
 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: این نوع بانکهای اطلاعاتی که در عکس به آنها اشاره شده و مرجع جمع آوری اطلاعات نیز در آن درج شده، نمونه همان بانکهایی است که امروز در تبلیغات شبه هوشمند مزاحم به کار می‌رود.
 
وزیر ارتباطات تاکید کرد: اصلاح رویه‌ها هم نیاز به اصلاح فرهنگ عمومی دارد و هم در کنار آن رسیدگی قانونی. وی افزود:دستورالعمل اخیر کمیسیون تنظیم مقررات روالهای قانونی تبلیغات هوشمند قانونی را فراهم ساخته است.
 
جهرمی خاطرنشان کرد: تا کنون دهها سایت توزیع این بانکها شناسایی شده‌اند. بررسی آنها در دست اقدام است و در صورت قانونمند نشدن لیست آنها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.
 
به گفته وی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بنابر وظایف قانونی و نیز درخواستهای عمومی، همچنان پیگیر این نقایص است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.