اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

رگولاتوری

March 10, 2018
10:17 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88674

پژمانفر دوباره اظهارنظر کرد: پیام رسان های داخلی تقویت نشوند وزیر فاوا را به مجلس می کشانیم

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تعلل دولت در تقویت و توسعه پیام رسان های داخلی گفت: اگر این مساله با جدیت دنبال نشود، وزیر ارتباطات را به مجلس می آوریم و توضیح جدی می خواهیم.

 
 
به گزارش مهر نصرالله پژمانفر درباره مساله ساماندهی نرم افزارهای پیام رسان و ایجاد و توسعه پیام رسان های داخلی گفت: همه کشورهای دنیا برای مساله فضای مجازی و به ویژه پیام رسان ها، یک تدبیر جدی کرده اند، اما هیچ کشوری مانند ما در این حوزه نابسامان نیست، به این شکل که هیچ گونه اعمال حاکمیتی در این عرصه وجود نداشته باشد.
وی افزود: با وجود اینکه شخص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قبلا اعلام می کرد که ما در اجازه دادن به توسعه تلگرام، این تفاهم را با مسوولان این نرم افزار کرده ایم تا مدیریت ما را در این فضا به نوعی اعمال کنند، اما گذشت زمان هم نشان داده است که هیچ ترتیب اثری نداده اند و امروز متاسفانه به صورت شفاف اعلام می کنند که اعمال مدیریت صاحبان تلگرام بر اساس تشخیص خودشان و ملاک ها و معیارهایی که دارند، صورت می گیرد.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه چنین وضعیتی این می شود که این فضا از دست ما می رود و این مساله اقتضا می کند که برای آن تدبیری داشته باشیم؛ بهترین تدبیر هم این است که به سمت پیام رسان های داخلی و تقویت و توسعه آنها پیش برویم.
پژمانفر با بیان اینکه مجلس از این مساله نخواهد گذشت، گفت: مخصوصا بعد از یک بار قطع و وصلی که در تلگرام پیش آمد، انتظار ما به عنوان نمایندگان مردم این است که برنامه مشخص و منسجمی در رابطه با توسعه و تقویت پیام رسان های داخلی داشته باشند و این مساله را با جدیت دنبال کنند.
وی افزود: در صورتیکه این مساله با جدیت و به صورت روشن دنبال نشود، حتماً پیگیری خواهیم کرد و وزیر ارتباطات را برای توضیح به مجلس می آوریم تا تکلیف این مساله روشن شود.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با بیان بی نتیجه ماندن طرح ایجاد «شبکه ملی اطلاعات» تا امروز گفت: متأسفانه در آن حوزه هم شاهد اتفاق جدیدی نیستیم و این نکته که در یک خلاء اراده در این عرصه قرار داریم، نگرانی ما را روز به روز بیشتر می کند و این مساله هم ایجاب می کند که به صورت جدی با وزیر ارتباطات و مسوولان دولت وارد گفت وگو شویم و توضیح بخواهیم. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.