اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

رگولاتوری

March 10, 2018
23:23 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88716

جهرمی: رفع فیلتر برخی شبکه های اجتماعی در حال پیگیری است

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع فیلتر از برخی شبکه های اجتماعی را تنها بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندانست و گفت: رفع فیلتر برخی شبکه های اجتماعی با کمک مرکز ملی فضای مجازی در حال پیگیری است.
 
 
 
«محمد جواد آذری جهرمی» روز شنبه در نخستین نشست خبری آنلاین خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فیلترینگ و رفع آن برای برخی شبکه های اجتماعی به تنهایی تصمیم گیر نیست اما تلاش خود را بکار گرفته و اقدام هایی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: اکنون بحث رفع فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی در مرکز ملی فضای مجازی در حال پیگیری است و نیاز به تصمیم های سه قوه در این زمینه وجود دارد.
وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: مرکز ملی فضای مجازی به جدیت در حال پیگیری این موضوع است و باید اجازه دهیم با جمع بندی کامل همه نظرها به یک تصمیم نهایی در این خصوص دست یابد.
آذری جهرمی به وجود نکات منفی و مثبت در رفع فیلتر این شبکه ها اشاره و ابراز امیدواری کرد، تصمیم نهایی با کمک قوای سه گانه کشور به زودی اتخاذ شده و تکلیف همه روشن شود.
عضو هیات دولت هماهنگی کامل همه دستگاه ها برای رسیدن به یک تصمیم واحد در این خصوص را ضروری دانست.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات، یازدهم مردادماه امسال از تلاش برای عمل به شرایط سخت دادستانی برای رفع فلیتر دو شبکه یوتیوب و بلاک اسپات خبر داد و گفت: دادستان شرایط سختی برای رفع فیلتر این دو شبکه قرار داده است اما تلاش می کنیم آنها را اجرا کنیم تا جامعه علمی بتواند بر اساس نیازهای خود، دسترسی داشته باشد.
نخستین نشست خبری آنلاین محمد جواد آذری جهرمی امروز از ساعت 12 برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.