فناوری اطلاعات

March 10, 2018
23:27 شنبه، 19ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88718

تیم های برگزیده ربوکاپ بدون آزمون به دانشگاه می روند

 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد از پذیرفته شدن تیم های برگزیده مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در دانشگاه آزاد بدون آزمون خبر داد.
به گزارش مهر، بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در نشست سیزدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: تاکنون بیشتر سیاست های دانشگاه، آموزش محور بوده اما تصمیم گرفته شده با توجه به شرایط کنونی و پتانسیل بالا بتوانیم از ریل آموزش محوری  به سمت پژوهش محوری پیش برویم.
 
وی با بیان اینکه سیاست های دانشگاه آزاد هم به سمت تجاری سازی فناوری است، گفت: بدین واسطه می توان درآمدزایی دانشگاه که به اصل شهریه مختص می‌شود تغییر کند و به سمت تولید ثروت از علم و فناوری پیش رود زیرا این پتاسنیل به خوبی در کشور و دانشگاههای ما دیده می‌شود.
 
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در نمایشگاه هفته پژوهش ۱۱۰۰ محصول از دانشگاه آزاد ارائه شد که از این تعداد ۱۶۰ محصول تجاری سازی شده است.
 
وی با اشاره به برگزاری استارت آپ ها در دانشگاه گفت: این موضوع در دانشگاه آزاد هم جدی گرفته شده و از این به بعد شاهد برگزاری تعداد بیشتری از استارت آپ ها خواهیم بود زیرا رویکردها رو به تغییر هستند و مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها روز به روز در حال افزایش هستند.
 
رنجبر با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ خاطرنشان کرد: آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در باشگاه پژوهشگران جوان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به مشمولیت مقام آوران مسابقات ربوکاپ در این آئین نامه گفت: تیم هایی که در این مسابقات رتبه های یک تا ۳ را دریافت می کنند می توانند بدون آزمون در مقاطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد جذب شوند.
 
به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد همچنین موضوعی که هنوز در شورای هدایت دانشگاه به تصویب نرسیده تخفیف ۱۰ تا ۹۰ درصدی شهریه این افراد است که امیدواریم این موضوع به تصویب برسد.
 
به گفته وی همچنین تیم های برگزیده از تسهیلات سطح ۳ بنیاد ملی نخبگان برخوردار می شوند و همچنین معافیت هایی در زمینه سربازی برای آنها در بنیاد ملی در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: همچنین تیمهای برگزیده ایرانی می توانند برای استفاده از گرنت های پژوهشی از بنیاد ملی نخبگان حمایت شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.