اپلیکیشن

بازی

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

March 11, 2018
22:28 یکشنبه، 20ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88759

معرفی بازی موبایل ChronoBob

ChronoBob یک بازی مستقل آرکید-اکشن با گیم‌پلی خاص و گرافیک و تم تاریک است که به طور انحصاری برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده است.
 
بازی ChronoBob ساخته استودیو پتیت پاریس گیمز (Petit Paris Games) است که در تاریخ ۶ تیر ۱۳۹۶ به طور انحصاری در اپ‌استور برای آیفون و آیپد منتشر شد. این بازی که اولین تجربه این استودیو در زمینه ساخت بازی‌ برای گوشی‌های هوشمند است‌، در در دسته بازی‌های اکشن و آرکید قرار می‌گیرد. البته باید گفت که نباید با شنیدن کلمه اکشن انتظار شلیک گلوله یا شمشیرزنی و این دست اتفاقات را داشته باشید. در هر مرحله از بازی ChronoBob شما دو دقیقه برای حل معمای آن مرحله زمان دارید که در برخی مراحل برای گرفتن هر سه ستاره‌ی آن باید مرحله را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام دهید. برای حل معمای هر مرحله باید تمام الماس‌ها و کرم‌های شب‌تاب را جمع‌آوری کنید که شاید در نگاه اول آسان به نظر برسد اما با پیشرفت در بازی و اضافه شدن موانع و دشمنانی که با برخورد به آنها مجبور به دوباره بازی کردن آن مرحله می‌شوید، بازی چالش‌ها و سختی‌های خود را به رخ خواهد کشید. 
 
بازی به طور کلی از خط داستان پیچیده‌ و خاصی برخوردار نیست و بیشتر تمرکز خود را روی گیم‌پلی خاص گذاشته است و مکانیسم‌هایی دارد که شاید نمونه‌شان را کم‌تر دیده باشیم. داستان بازی را می‌توان به طور خلاصه تلاش کرونوباب (ChronoBob) برای جمع‌آوری الماس و کرم شب‌تاب دانست که برای کمک به سگ خانگی خودش یعنی جی.بی یا جاربرین (Jarbrain) می‌تواند از آنها استفاده کند.
 
اما در بخش گیم‌پلی بازی، همان‌طور که اشاره شد تمرکز اصلی سازندگان بازی روی ساختن یک تجربه‌ی منحصر به‌ فرد بوده است که تا مقدار زیادی در این‌ کار موفق بوده‌اند. بازی شامل ۹۶ مرحله سرگرم‌کننده در چهار محیط مختلف است که از همان مرحله اول شما را درگیر خود خواهد کرد. در هر مرحله شما باید با زمان‌بندی و زاویه مناسب با پرش‌‌های خود از هر چرخ‌دنده به جمع‌آوری کرم‌های شب‌تاب و الماس‌هایی که آنها در محیط بازی پخش می‌کنند بپردازید. کنترل‌های ChronoBob دو کلید برای چرخاندن چرخ‌دنده‌ها برای تنظیم زاویه و جهت پرش در سمت چپ و یک کلید برای پرش هستند که با لمس آن در زمان مناسب پس از تشخیص جهت مناسب می‌توانید کرم‌های شب‌تاب را شکار و الماس‌ها را جمع کنید. پس از جمع‌آوری تمامی الماس‌ها و کرم‌های شب‌تاب پورتالی بازی شده و با پرش به سمت آن می‌توانید مرحله را به پایان برسانید و به مرحله بعدی پورت شوید.
 
با وجود مستقل بودن استودیوی سازنده، بازی در بخش صداگذاری و موسیقی کاملا خوب و راضی کننده عمل می‌کند. برای مثال با نزدیک شدن به پایان زمان هر مرحله، آژیر هشدار به صدا در خواهد آمد و در صورت باختن یا اتمام وقت، بازی با یک موسیقی ناامید کننده شما را به امتحان دوباره‌ی شانس‌تان ترغیب می‌کند. البته موسیقی بازی به طور خاص برای این اثر ساخته شده و این استودیو از موسیقی‌های آماده استفاده نکرده است.
 
این بازی از لحاظ گرافیکی هم کاملا هم‌سو با سبک بازی و گیم‌پلی عمل کرده است و در سطح قابل قبولی قرار دارد. تنوع طراحی مراحل و موانع در حدی است که تا نزدیکی‌های پایان بازی احساس تکراری شدن و خستگی نکنید. با توجه به اینکه کرونوباب در صحنه آغازین بازی به داخل خرابه‌های قدیمی سقوط می‌کند، در مراحل بازی بیشتر از رنگ‌های تیره و تم کلی تاریک استفاده شده است. طراحی کنترل‌های بازی هم کاملا از همین رویه پیروی کرده که با محیط بازی شکلی یک‌دست خلق کرده‌اند.

 برای جمع‌بندی در مورد بازی ChronoBob باید گفت کار این استودیو در زمینه ساخت موسیقی اختصاصی بازی و طراحی سیستم گیم‌پلی و نحوه تعامل با بازی با توجه به مستقل بودن آن بسیار خوب و قابل تحسین است. البته نکات منفی همانند تبلیغات پیاپی سایر محصولات این استودیو بعد از اتمام هر مرحله باعث می‌شود که نتوان به ریتم خوبی برای ادامه دادن بازی دست پیدا کرد و به نوعی تجربه بازی دچار اختلال شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.