تلفن همراه

گوشی

March 12, 2018
12:38 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88787

آیا گوشی های موبایل ما را خواهند کشت؟

بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، استفاده از گوشی‌های همراه به خودی خود موجب مرگ انسان نمی‌شوند اما نکاتی است که باید برای حفظ سلامتی خود آن‌ها را رعایت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، موسسات تحقیقاتی دولتی تحت عنوان "برنامه ملی شناخت دستگاه‌های مضر برای سلامتی انسان" به تازگی در گزارشی اعلام کرده اند که گوشی‌های همراه و موبایل‌ها به خودی خود موجب مرگ و میر کاربران نمی‌شوند اما نحوه استفاده از آن‌ها ممکن است کاربران با خطرات بیشتری مواجه سازد.

آنها همچنین در گزارش و مقالات خود تاکید کرده‌اند که استفاده درست از موبایل به هیچ عنوان مشکلی ایجاد نکرده و ضرری برای سلامتی انسان به ارمغان نخواهد آورد اما کاربران با رعایت یک سری نکات مهم می‌توانند برای همیشه جان خود را از گزند احتمالی گوشی‌های احتمالی حفظ کنند.

دکتر جان بوچر – دانشمند ارشد موسسه  NTP – در تشریح این موضوع می گوید: در این تحقیقات که برروی موش‌ها صورت گرفته است، تشعشعات و پرتوهای حاصل از فعالیت گوشی های همراه  برروی ایجاد تومورهای سرطانی یا افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های خاص تاثیری نگذاشته است و اگر هم این مساله تاثیرگزار بوده، احتمال بسیار ضعیفی داشته و بیشتر بخاطر جهش‌های ژنتیکی موش‌ها اتفاق افتاده است.  

وی در ادامه افزود: وضعیت سلامتی موش‌هایی که در بلندمدت در برابر امواج موبایل قرار گرفتند با آن دسته از موش‌هایی که در برابر این امواج قرار نگرفتند، تفاوتی ندارد. البته این در حالیست که قرار گرفتن در برابر امواج موبایل مشکلات دیگری همچون اختلالات خواب، سردرد، چشم درد و افسردگی را برای آن‌ها در پی خواهد داشت. اما وی تاکید کرده است که کاربران گوشی‌های هوشمند باید نکات زیر را رعایت کنند تا سلامتی خود و اطرافیان خود را تا حد امکان تضمین کنند:

۱. هنگام استفاده از گوشی همراه و تماس گرفتن با مخاطبان، از هندزفری و هدفون استفاده کنید و برای صحبت کردن، گوشی را در کنار گوش و سر خود نگذارید.

۲. در صورت عدم نیاز به گوشی همراه، آن را خاموش کرده و یا بر روی حالت پرواز قرار دهید.

۳.  هنگام خواب، علاوه بر خاموش کردن دستگاه، آن را از خود دور کنید.

۴. گوشی همراه به هیچ عنوان زیر سر و بالشت خود نگذارید.

۵. گوشی همراه را در جیب‌های شلوار یا پیراهنتان که در فاصله بسیار نزدیکی به بدن قرار دارد، قرار ندهید.

۶. در صورت عدم نیاز به اینترنت و سرویس های آنلاین، اتصال اینترنت همراه یا وای فای گوشی خود را خاموش کنید.  

وی همچنین خاطرنشان کرده است که برندهای برتر تکنولوژی معمولا گوشی‌های همراه با کیفیت‌تر و بهتری را ارائه می‌دهند بنابراین بهتر است کاربران برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان از گوشی‌هایی که درصد ساطع کردن امواجشان کمتر است، استفاده و خریداری کنند.  

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.