لبه تکنولوژی

March 14, 2018
0:14 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88819

طرح مفهومی خودروی خودران Volkswagen

آی‌تی ایران : شرکت Volkswagen در نمایشگاه خودرو ژنو، امسال خودرویی منحصر به فرد را معرفی کرد: خودروی خودران الکتریکی که بیشتر شبیه یک اتاق برای استراحت است تا ماشین واقعی! این خودرو، I.D. Vizzion نام دارد که می‌تواند در هر بار شارژ مسافتی معادل ۶۶۵کیلومتر را بپیماید. طبق تصاویر منتشر شده، ظاهر داخلی این خودرو یکی از تاثیرگذارترین طراحی‌ها را دارد و بیشتر شبیه خودروی مدل ۳ تسلاست با این تفاوت که فرمان و پدال‌های رانندگی در آن وجود ندارد. این خودرو، دو موتور الکتریکی و سیستم تمام خودران دارد.
باتری لیتیومی خودرو نیز، بسیار عظیم است و قدرتی معادل ۱۱۱ kWh دارد (برای مقایسه بد نیست بدانید که مدل اکس تسلا ۸۵ kWh  قدرت دارد.) فضای داخلی خودرو بسیار راحت به نظر می‌آید که با جزئیات چوبی و کف پوش نرم تزئین شده است. همچنین صفحه نمایشی هولوگرافیک نیز روبه‌روی صندلی سرنشینان به چشم می‌خورد که احتمالا برای سرگرم کردن یا اطلاع‌رسانی کاربرد خواهد داشت. شرکت Volkswagen  می‌گوید خودروی I.D. Vizzion در رده ۵ از صنعت اتوماتیک محسوب می‌شود و این به این معنی است که هدایت خودرو تماما توسط سیستم خودرو صورت می‌گیرد و هیچ دخالتی از جانب انسان‌ها وجود نخواهد داشت. البته واضح است که این خودرو فعلا در این مرحله تنها یک طرح مفهومی است اما جالب اینجاست که Volkswagen بسیار مصمم است تا این خودرو را در آینده نه‌چندان دور به بازار عرضه کند. Herbert Diess، مدیرعامل شرکت می‌گوید: «I.D. Vizzion یک طرح مفهومی فوق واقع‌گرایانه است که محصول آینده Volkswagen  نشان می‌دهد  و به احتمال زیاد تا آخر سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. این سدان به‌عنوان پیشگام خانواده I.D محسوب خواهد شد که با طراحی داخلی انحصاری و مجهز به فرمان رانندگی ارائه خواهد شد.» از آنجا که در تصاویر منتشر شده، اثری از فرمان دیده نمی‌شود، می‌توان حدس زد که محصول نهایی که شرکت Volkswagen می‌خواهد به بازار ارائه کند بدون شک با این طرح‌های مفهومی متفاوت خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.