رگولاتوری

March 16, 2018
13:02 جمعه، 25ام اسفندماه 1396
کد خبر: 88883

مکارم شیرازی: برخی دستگاه ها با وزارت ارتباطات همکاری نمی کنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از همکاری نکردن سایر دستگاه ها با وزارت ارتباطات در مورد حل مشکل فضای مجازی گفت: حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست بلکه همه وظیفه دارند، همه از جمله حوزه‌های علمیه و مراجع نیز باید کمک، تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از ایرنا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر تنها بگوییم شبکه های اجتماعی ایرانی باید استفاده شود فایده ندارد، گفت: دسترسی به شبکه های اجتماعی داخلی باید آسان، ارزان و سریعتر باشد و راه درست؛ استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی است و امروز کشورهای دیگری هم هستند که از این راه جدا شدند و اقدام به ایجاد شبکه های داخلی کردند.
وی با انتقاد از همکاری نکردن سایر دستگاه ها با وزارت ارتباطات در مورد حل مشکل فضای مجازی افزود: اینکه برخی دستگاه ها با وزارت ارتباطات همکاری نمی کنند برای این است که ضرورت آن را نمی دانند، بنابراین باید فرهنگ سازی کرد تا متوجه شوند.
این مرجع تقلید با ااشره به اینکه در ناآرامی های اخیر برخی از همین فضای مجازی برای مدیریت ناآرامی ها استفاده کردند و اگر این فضا مدیریت نشود باز هم می توانند این کارهای شوم را انجام دهند، اظهار کرد: متاسفانه در این فضا دروغ و تهمت شایع است و فساد وجود دارد و اگر موضوع شبکه های اجتماعی حل شود استقلال کشور کامل خواهد شد و مادامی که این موضوع حل نشود استقلال ما جریحه دار است چرا که دیگران از این طریق سوء استفاده های خود را انجام می دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این فضا دروغ و تهمت شایع است و فساد وجود دارد، حل مشکلات شبکه‌های اجتماعی تنها بر عهده وزارت ارتباطات نیست بلکه همه وظیفه دارند، همه از جمله حوزه‌های علمیه و مراجع نیز باید کمک، تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.
حضرت آیت الله مکارم ایجاد رسانه مستقل و قوی برای کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با نظرخواهی از اندیشمندان و متفکران و نیز برگزاری همایش هایی به دنبال پیگیری جدی حل مشکل شبکه های اجتماعی در کشور بود و اگر این مساله به عنوان ضرورتی اجتماعی دانسته شود کارها بهتر و بیشتری در این زمینه پیگیری خواهد شد که امیدواریم همه دست به دست هم دهند و این مشکل مهم را با توکل بر خدا حل کنند.
وی با بیان این که تمام فعالیت های غرب و استکبار برای حفظ برتری بر دنیا است، افزود: باید خود و مردم را به این نکته توجه دهیم که فضاهای مجازی خارجی به قصد قربت، حمایت بشریت و کمک به مردم دنیا تاسیس نشده است چرا که شبکه های اجتماعی نیز مانند سایر کارهای غربی در راستای حفظ منافع خودشان و دامی برای مردم است تا بتوانند حاکمیت خود را بر دنیا تثبیت کنند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه غرب می خواهد تمام دنیا برده او باشند، خاطرنشان کرد: در گذشته استعمار به شکل روشن و بدون روتوش بود اما در حال حاضر استعمارهای فرهنگی و اقتصادی در دستور کار آنها قرار گرفته است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید ماهیت غرب را بشناسیم و به درستی به مردم بشناسانیم، گفت: اگر می خواهیم که سم پاشی های دشمن برطرف شود باید این کار به خوبی انجام شود، غرب به دنبال استفاده های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خود است و به هیچ وجه به دیگران فکر نمی کند.
وی با تاکید بر این که ماهیت غرب باید به صورت مستند با مدارک و شواهد در جامعه تبیین شود، افزود: اگر مردم ماهیت غرب را بدانند از آن ها متنفر خواهند شد، واقعا باید از غرب متنفر بود چون تنها به فکر منافع خود و افساد هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.