اپلیکیشن

امنیت

امینت

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 22, 2018
12:41 پنجشنبه، 2ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89023

دبیرشورایعالی فضای مجازی: تلگرام فیلتر دائمی شود، مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی می‌روند

firozabadi2.jpg

به گزارش جماران؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی معتقد است اگر تلگرام بدون اعلام موقت بودن، فیلتر شود بسیاری از افراد به سمت پیام‌رسان‌های داخلی خواهند رفت.
 
ابوالحسن فیروزآبادی‌ درخصوص برنامه‌های شورای عالی فضای مجازی برای اعتمادسازی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی در پی تایید خبر فیلتر احتمالی تلگرام، گفت: شورا صلاح مردم را در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی می‌بیند چراکه می‌توان از آن‌ها انتظار، توقع و مسئولیت داشت.
 
توصیه به شهروندان؛ از یک پیام‌رسان بومی به موازات تلگرام استفاده کنند
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی مانع حمایتِ حاکمیت از شهروندان در صورت ایجاد مشکلی خواهد شد، افزود: توصیه ما به طور مکرر به شهروندان، مهاجرت به صورت اختیاری از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی است یا حداقل استفاده از یک پیام‌رسان بومی به صورت موازات در کنار شبکه‌های اجتماعی خارجی است که این توصیه به افراد فعال در حوزه کسب و کار و تولید محتوای معنوی بیشتر است.
 
درخواست از پیام‌رسان‌های داخلی؛ افزایش اعتماد کاربران و کیفیت شبکه‌های خود
 
وی با بیان اینکه در شرایط عادی رویکرد شورا صرفا دعوت مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی است، اضافه کرد: از پیام‌رسان‌های داخلی خواسته شده علاوه بر افزایش توانمندی‌های خود، در راستای افزایش اعتماد کاربران به این پیام‌رسان‌ها تلاش کنند.
 
افزایش 5 برابری ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی
 
فیروزآبادی ‌با بیان اینکه ظرفیت پیام‌رسان‌های اخیر در سه ماه اخیر دو برابر شده است و تا یک ماه آینده این ظرفیت سه برابر خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به افزایش این ظرفیت‌ها بخش قابل توجهی از کاربران ایرانی ازسوی پیام‌رسان‌های داخلی پوشش داده خواهند شد.
 
امید مردم به بازگشت تلگرام در زمان فیلترینگ آن، استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی را کاهش داد
 
وی همچنین درخصوص نتیجه پایش صورت گرفته در پی فیلترینگ چند ماه گذشته شبکه مجازی تلگرام مبنی بر اینکه پیام‌رسان‌های داخلی تا چه میزان مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت، افزود: متاسفانه میزان استقبال از پیام‌رسان‌های داخلی به علت ناشناخته بودن و عدم آمادگی آن‌ها و امید مردم به بازگشت تلگرام در پی اعلام موقت بودن فیلتر بسیار پایین بود.
 
تلگرام فیلتر شود، مردم به سمت پیام‌رسان‌های داخلی می‌روند
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: اکنون اگر تلگرام بدون اعلام موقت بودن، فیلتر شود بسیاری از افراد به سمت پیام‌رسان‌های داخلی خواهند رفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.