رگولاتوری

هوش مصنوعی

March 23, 2018
14:13 جمعه، 3ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89042

وزیر ارتباطات: در سال ۹۷ از شهرهای هوشمند بیشتر می‌شنویم

محمد جواد آذری جهرمی با تبریک سال نو گفت: تمامی شهرهای ایران به خدمات نسل سوم و چهارم ارتباطات تلفن همراه مجهز شد و پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در تمام شهرهای ایران کامل شد.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات با تبریک به هم میهنان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و فعالان صنعت ICT افزود: در سالی گذشت با تلاش ها و با سرمایه گذاری‌های بسیار مناسبی که صورت گرفت نتایج قابل توجهی بدست آمد.
 
وی گفت: همچنین برای مناطق کمتر برخوردار و مناطق روستایی که هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی در سال های گذشته صورت گرفته بود برای پوشش ۲۷هزار روستای کشور که بالای ۲۰ خانوار جمعیت داشتند، با انجام رومینگ ملی خدمات نسل سوم و چهارم در این روستاها در دسترس قرار گرفت و مردم مناطق کمتر برخوردار ما نیز توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تصریح کرد: سال ۹۶ شاهد توسعه نرم افزارهای موبایل محور در کشورمان بودیم و جوانان ما با استفاده از زیرساخت هایی که می توانستند توسعه دهند، توسعه های خوبی را انجام دادند و می شود گفت که حدود صدهزار اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات حاصل شد و جوانان ما توانستند ایده و خلاقیت خود را تبدیل به اقتصاد جاری کنند که از منافع آن خودو مردم بهره مند شدند.
 
وی ادامه داد: سال ۱۳۹۶ این وزارتخانه در حوزه ترانزیت ارتباطات بین الملل نیز دستاوردهای شایان توجهی داشت هرچند تا ایده آل فاصله دارد اما موفق شدیم قراردادهای بین المللی خوبی را به امضا برسانیم و با افزایش بیش از ۳۰۰ گیگابیت در ثانیه ظرفیت ۵۵۰ گیگی سابق ارتباطات بین الملل را به حدود ۸۰۰ گیگابیت بر ثانیه ارتقا دهیم که این دستاورد مهمی در عرصه ارتباطات است.
 
او تصریح کرد: وعده اصلاح تعرفه های سرویس های اینترنت ثابت اصلاح شود که این اتفاق افتاد و تاکنون بیش از ۵۰ درصد مردم سرویس هایشان را بر اساس تعرفه های جدید منتقل کردند که رضایت عمومی بدست آمد و با این مدل تعرفه حجم ترافیک داخلی بیش از ۶۰ درصد رشد کرده و عدد قابل قبول و جهش مناسبی در عرصه تولید محتوای داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات بوده است.
 
آذری جهرمی خاطرنشان شد: در سالی که گذشت بازار اقتصادی ما رشد خوبی را تجربه کرد و رشد مورد انتظارش را برای رسیدن به حجم ۲.۵ برابری بازار ICT کشور در برنامه ششم توسعه کشور را به درستی تجربه کرد.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات: اقدامات اساسی برای توسعه دولت همراه با تلاش‌های دستگاه‌های مختلف انجام شد و امیدوارم در اوایل سال۹۷ این دستاوردها رونمایی شود تا بتوانیم خدمات دولت را همراه مردم را بر روی گوشی های همراه ارایه و عرضه کنیم.
 
جهرمی اظهار کرد: گام های موثری در راستای آزادسازی کسب و کارها و تصدی گری های دولتی در سال ۱۳۹۶ برداشته شد وبخش پست که پس از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در مجلس محترم شورای اسلامی رخ داد آزادسازی شد و دو شرکت از بخش خصوصی مجوز و پروانه فعالیت گرفتند که در سال ۱۳۹۷ از این دو شرکت خصوصی که خدمات پستی را ارایه خواهند کرد در فضای رقابتی و در فضای بهتر، خدمات مناسب تری را به شهروندان ارایه خواهند کرد، بیشتر خواهیم شنید.
 
وی یاد آور شد: اقدامات زیادی مانده که در سال ۱۳۹۷ باید صورت بگیرد. از مهمترین اقداماتی که باید انجام داد استفاده از فناوری اطلاعات در سایر بخش های اجرایی بدنه حاکمیت و دولت است و فناوری اطلاعات راهکار بهبود بهره وری در کشور می باشد هرچند فاصله زیادی با استانداردهای بهره وری در دنیا داریم.
 
آذری جهرمی افزود: برای رشد و بهره وری در کشور زمینه مناسب،پتانسیل و فضای لازم را در اختیار داریم، که با استفاده از توسعه فناوری اطلاعات در خدمات، کشاورزی، صنعت برق و انرژی و حوزه سلامت، جوانان ما می توانند خدمات جدیدی را خلق کنند و باعث رشد بهره وری در کشور گرددند و زمینه سازی تحول دیجیتال در درون کشور شوند.
 
وی گفت: در سال ۱۳۹۷ ما از شهرهای هوشمند و از تحول دیجیتال بیشتر خواهیم شنید و آمارهای خوبی در حوزه اشتغال ارائه خواهد شد چراکه اقدامی که در طول دولت تدبیر و امید انجام شده زمینه ساز ایجاد تحول بزرگی در اقتصاد کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.