اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 23, 2018
14:22 جمعه، 3ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89051

افزایش موج بی‌اعتمادی کاربران به فیس‌بوک

پس از آنکه مدیرعامل فیس‌بوک به دسترسی اطلاعات شخصی کاربرانش اعتراف کرد، بی اعتمادی کاربران جهانی نسبت به این شبکه اجتماعی رو به کاهشی مداوم است.
 
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت بیزینس اینسایدر، مارک زوکربرگ  – موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی فیس بوک – چندی پیش بالاخره سکوت رسانه‌ای خود را شکست و  به دسترسی غیرمجاز موسسه تحقیقاتی و تحلیلگرانه کمبریج آنالیتیکا به اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس بوک، اعتراف کرد.
 
پس از این اعتراف، موج بی‌اعتمادی نسبت به این شبکه اجتماعی پرطرفدار و محبوب تمامی جهان را دربرگرفت و کاربران و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به کوتاهی، سهل انگاری و خیانت در امانت متهم کردند. چراکه آن‌ها بر این باورند که فیس بوک موظف بوده است در برابر هر نهاد و موسسه‌ای حتی به منظور تحقیقات و آمار، از اطلاعات شخصی کاربرانش صیانت و نگه‌داری کند.
 
البته این نخستین باری نیست که کاربران نسبت به فیس‌بوک نگاه منفی گرایانه‌ای پیدا کرده‌اند بلکه در چند سال گذشته این اتفاق با شیب بسیار ملایمی در حال رخ دادن بود اما حالا پس از افشای این خبر ، فعالیت‌های فیس بوک در  آماج این حملات قرار گرفته است.
 
نتایج یک نظرسنجی که به تازگی از مردم و کاربران در ایالات متحده آمریکا گرفته شده است، نشان می دهد که فیس بوک در میان سایر غول‌های تکنولوژی کمتر از همه محبوب است.
در این نظرسنجی، فیس بوک با ۵۹ درصد، آمازون ۱۱ درصد، گوگل ۴ درصد، اپل ۳ درصد و مایکروسافت ۲ درصد از نفرت و بی‌اعتمادی مردم را به خود اختصاص داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.