تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2018
11:59 چهارشنبه، 8ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89109

تاسیس مرکز تحقیقاتی بلاک چین در بلژیک، به دست غول فناوری اطلاعات ژاپن!

بنابر اعلام اخیرا شرکت سرشناس فوجیتسو، در پایتخت کشور بلژیک یک مرکز تحقیقاتی برای بلاک چین افتتاح خواهد شد.

اخیرا فوجیتسو اعلام کرده که قصد دارد در بلژیک یک مرکز تحقیقاتی افتتاح کند تا کاربردها و پتانسیل های فناوری بلاک چین را کاملا مورد بررسی قرار دهد.

فوجیتسو در بیانیه ای که در تاریخ ۲۱ مارس امسال منتشر شد، اعلام کرده است که این مرکز جدید در «بخش های مختلف»، کاربرد های بالقوه این فناوری را بررسی خواهد کرد. از آزمایشات مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده (DLT) گرفته تا رای گیری های بلاک چین محور.

ایو دِ بریگارد، رئیس فوجیتسو بنلوکس (مخفف: بلژیک، هلند، و لوکزامبورگ) به محبوبیت روزافزون فناوری بلاک چین در جوامع اشاره کرد و گفت که هنوز بسیاری از کاربردهای فناوری دفتر کل توزیع شده برای ما ناشناخته است:

این تازه اول کار است، ما قصد داریم کاربردهای گسترده فناوری بلاک چین را در حوزه های مختلف تجارت بررسی کنیم.

در بیانیه مذکور نوشته شده که چرا بروکسل به عنوان محل افتتاح این مرکز تحقیقاتی انتخاب شده است:

یک مرکز تحقیقاتی برای بررسی زوایای مختلف بلاک چین در بروکسل افتتاح خواهد شد.

بروکسل به خاطر داشتن مزایای جغرافیایی، سیاسی، تکنولوژیکی، و زبان شناختی برای سازمان های بین المللی که در نظر دارند از فناوری بلاک چین استفاده کنند، انتخاب شده است.

همچنین اخیرا شرکت Tech Bureau در ژاپن، ارائه یک بلاک چین خصوصی را به شرکت Digipolis در بلژیک پیشنهاد کرده است.

مجموعه Digipolis عضو «آزمایشگاه بلاک چین» بوده و برای منظور تامین یک چهارچوب اجرایی کارآمدتر در شهرها، به خنت و آنتورپ در بلژیک خدمات فاوای بین شهری (inter-municipal ICT services) ارائه میدهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.