اپلیکیشن

تلفن همراه

March 28, 2018
15:27 چهارشنبه، 8ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89118

کافه‌بازار و ۳۶ میلیون کاربر در سال ۹۶

در سال ۹۶ تعداد نصب فعال کافه‌بازار روی گوشی‌های اندروید از مرز ۳۶ میلیون گذشت.
 
۱۵ تیم محصولی  کافه‌بازار، در کنار تیم‌های زیرساختی، ستادی و پیشتیبانی، در طول یک سال کوشیدند تجربه‌ی استفاده از کافه‌بازار را -هم برای کاربران و هم تولیدکنندگان برنامه و بازی – بهبود ببخشند. امسال ۸۱ نفر به جمع مجموعه گروه هزاردستان اضافه شدند و شمار اعضای این خانواده‌ به ۲۲۷ نفر رسید.  
 
کافه‌بازار گزارش آماری صنعت اپلیکیشن‌های موبایل کشور در سالی را که گذشت، در فروردین ماه ۹۷ منتشر می‌کند.
 
این مطلب نگاهی است گذرا به فعالیت‌های کافه‌بازار در سال ۹۶ و حضورش در کنار صنعت برنامه‌های جانبی موبایل.
 
کافه‌بازار و کاربران ایرانی
در سال ۹۶ بهبودهای موثری در تجربه‌ی کاربری کافه‌بازار صورت گرفت و خدمات به کاربران کیفیت بهتری یافت. از آن میان می‌توان به اضافه شدن بخش «برنامه‌های مشابه»، پیشنهاد شخصی‌سازی‌شده «بازی‌های دیگر» به کاربر، اضافه شدن امکان بررسی خودکار نظرات و تشخیص غلط تایپی در هنگام جست‌وجو اشاره کرد. این بهبودها سبب ارتقای تجربه‌ی جست‌وجو و افزایش نصب برنامه‌ها و بازی‌ها شد.
 
در سال ۹۶ خدمات پشتیبانی به کاربران، ۲۴ ساعته شد. همکاران مرکز پشتیبانی، به طور میانگین، در کمتر از ۳۰ دقیقه به هر ایمیل کاربر پاسخ دادند و کاربرانی که با مرکز تماس این محصول تماس گرفتند به طور میانگین کمتر از ۱۵ ثانیه پشت خط ماندند. امسال میانگین زمان بررسی شکایات کاربران از برنامه‌ها و بازی‌ها به کمتر از ۲۴ ساعت رسید.
 
در سال ۹۶ همچنین سرویس جدید کافه‌بازار به نام «برنامه آنی» به طور کامل راه‌اندازی و فعال شد. ویژگی برنامه‌های آنی این است که کاربران برای اجرای آنها نیازی به دانلود،‌ نصب و اختصاص فضایی از حافظه‌ی گوشی خود را ندارند.
 
 
 کافه‌بازار و توسعه‌دهندگان ایرانی
کافه بازار با رویکرد حمایت از توسعه‌‌دهندگان که همچون کاربران، رکن مهم صنعت اپلیکیشن و بازی ایرانی را تشکیل می‌دهند، کوشید خدمات خود به توسعه‌دهندگان را نیز بهبود ببخشد. با این هدف، ارتقای پنل توسعه‌دهندگان در برنامه کار سال ۹۶ قرار گرفت و پنل جدید- با امکانات تحلیلی تازه‌ای که به توسعه‌دهنده می‌دهد- پس از طی دوره‌ی آزمایشی، در ماه‌های آینده در اختیار همه‌ی توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. در سال ۹۶ میانگین زمان بررسی هر برنامه یا بازی به زیر ۱۷ ساعت و میانگین زمان بررسی هر آپدیت به کمتر از ۱۱ ساعت کاهش یافت. همچنین میانگین زمان بررسی شکایت توسعه دهندگان به کمتر از دو روز رسید.
 
کافه‌بازار همچنین کوشید فرصت‌های متنوعی را برای بهتردیده شدن برنامه‌ها و بازی‌های توسعه دهندگان ایجاد کند و امکان ارتباط نزدیک‌تر کاربران با محصولات توسعه‌دهندگان را فراهم آورد.
 
در مردادماه امسال، دومین جشنواره‌ی کافه‌بازار در حمایت از بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی با عنوان «متولد ایران» برگزار شد. در طول این جشنواره، بیش از ۲۰۰ برنامه و بازی برگزیده‌ی ایرانی با هدف ارزش‌آفرینی و حمایت از تولید ملی، حمایت از ایده و خلاقیت و ایجاد اعتماد به محصول ایرانی در صفحه اصلی بازار معرفی شدند. بیش از یک میلیون و نهصد هزار نصب جدید در جشنواره‌ی متولد ایران نصیب بازی‌ها و برنامه‌های ایرانی شد.
 
همچنین در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در مصلای تهران و گردهمایی برترین‌های تجارت الکترونیک در برج میلاد، کافه‌بازار فرصتی را در اختیار شماری از توسعه‌دهندگان داخلی قرار داد تا محصولات خود را به مخاطبان عرضه کنند و در کنار اعضای تیم کافه‌بازار، پاسخگوی سوال‌ها و شنونده‌ی دیدگاه‌های کاربران و توسعه‌دهنده‌ها شوند.
 
در اسفندماه، رویداد «کافه‌گیمز» به عنوان نخستین رویداد تخصصی مشترک بین «کافه‌بازار» و «آواگیمز»  برگزار شد که طی آن، اعضای تیم هوش تجاری کافه‌‌بازار مروری داشتند بر معیارهایی که به رشد درآمد بازی‌سازها کمک می‌کنند.
 
 
کافه‌بازار و اهالی صنعت
در بهمن سال ۹۶ کافه‌بازار با حضور در همایش جنبه‌های حقوقی که به همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه قوه قضاییه و دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد،‌ کوشید مهم‌ترین مقررات مرتبط با ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی و نیز مسائل و مشکلات حقوقی کسب و کارهای اینترنتی را گردآوری کند و با ارائه‌ی آنها در پنل جنبه‌های حقوقی کسب و کار مجازی، گامی در راستای رفع موانع پیش پای کسب‌وکارهای نوین و اصلاح لوایح پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حقوق الکترونیک بردارد.
 
همچنین علاوه بر گزارش‌های فصلی کافه‌بازار که داده‌های مفیدی در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، در سال ۹۶ انتشار گزارش اشتغال صنعت برنامه‌های موبایلی در ایران- که نتیجه‌ی بیش از ۹ ماه پژوهش و تحلیل تیم هوش تجاری کافه‌بازار بود- مورد توجه و استفاده مدیران صنعت، توسعه‌دهندگان و اهالی رسانه قرار گرفت.
 
بر اساس این گزارش، تخمین به‌دست‌ آمده برای تعداد شاغلان مستقیم صنعت بیش از ۲۰٫۷۰۰ شغل است. اگر شغل‌های القایی را نیز به این عدد اضافه کنیم به عدد ۳۱ هزار شغل می‌رسیم. در بخش‌های حمل و نقل، حمل بار، غذا و خوراکی‌ها، خدمات منزل و خودرو، خدمات پزشکی، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی بیش از ۴۹۰ هزار شاغل انفرادی یا بنگاه اقتصادی از خدمات برنامه‌های موبایلی بهره‌ می‌برند.
 
کافه بازار امیدوار است بتوانند نقش مؤثری در رشد این صنعت در کشور و کاهش موانع پیش روی تولیدکنندگان برنامه‌های موبایل داشته باشد.
 
در سال ۹۶ کافه‌بازار با هدف حمایت از استعدادهای ایرانی در زمینه‌ی برنامه‌نویسی، برای سومین دوره متوالی، حامی ای‌سی‌ام، مسابقات منطقه‌ای برنامه‌نویسی غرب آسیا در ایران بود که با حضور ۸۲ تیم از ۴۷ دانشگاه سراسر کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
 
مشارکت در همایش برنامه‌نویسی AI challenge، همایش آشنایی با علوم داده دانشکده‌ی ریاضی دانشگاه شریف و نیز برگزاری دو هکاتون (ماراتن برنامه‌نویسی) در طول سال ۹۶ نیز با همین رویکرد صورت گرفت.
 
 
 
 
اهالی صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایل در کنار زلزله‌زدگان
در پی زلزله‌ی غرب ایران، با همراهی اهالی صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی، بیش از ۱۸۹ میلیون تومان جهت ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری شد.
 
این مبلغ حاصل شش روز مشارکت ۲۸ توسعه‌دهنده ایرانی و غیرایرانی با ۴۵ برنامه و بازی در کمپین زنگ امید بود که در آن، هر روز تمام مبلغ فروش حاصل از تعدادی برنامه و بازی منتشرشده در کافه‌بازار برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص داده شد.
 
پروژه‌ی احداث مدرسه‌ی تخریب‌شده‌ی روستای زلزله‌زده‌ی زالوآب در شهرستان روانسر آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ساختمان آموزشی جدید در تابستان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.
 
امسال کافه‌بازار عیدی‌های شرکتی خود را نیز به تجهیز این مدرسه‌ و هدیه‌دادن به کودکان منطقه اختصاص داد.
 
عکس ها و اخبار بیشتر مربوط به ساخت این مدرسه را در کانال تلگرام زنگ امید دنبال کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.