امنیت

اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

March 30, 2018
11:48 جمعه، 10ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89147

حفظ حریم خصوصی، اولویت فیسبوک می شود

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از بروکسل گزارش داد که شبکه اجتماعی فیسبوک تغییراتی را در زمینه حریم خصوصی افراد اعمال می کند تا امکان کنترل بیشتر کاربران بر اطلاعات شخصی شان در این شبکه فراهم شود.
 
 
براساس این گزارش، این شبکه فهرست جدیدی را به لیست گزینه های خود می افزاید تا کاربران بتوانند محتویات پیام های ارسالی خود را بازنگری و حذف کنند. گزینه جدید همچنین زمینه دانلود اطلاعات و انتقال آن به سرویس دیگری را برای کاربران مهیا می کند. 
شبکه اجتماعی فیس بوک به تازگی درگیر رسوایی بزرگی در زمینه افشای اطلاعات شده، امری زیان مالی بالایی را برای این شبکه به بار آورده است.
در همین حال، «ارین ایگان» و «اشلی برینگر» دو تن از مقام های مسئول فیس بوک در پستی نوشتند: هفته گذشته نشان داد که ما به فعالیت بیشتری برای عملی کردن سیاست هایمان و کمک به مردم برای پی بردن به نحوه فعالیت فیس بوک و گزینه هایی که در مورد اطلاعات شان در اختیار دارند، نیاز داریم. 
این دو مقام تاکید کردند: علاوه بر برنامه های اعلام شده از سوی مدیر عامل فیس بوک مبنی بر جلوگیری از سواستفاده از شبکه، تقویت سیاست ها و تسهیل شرایط برای کاربران به منظور غیرفعال کردن اپ هایی برای استفاده از اطلاعاتشان، در هفته های پیش رو گام های بیشتری برای فراهم کردن زمینه کنترل بیشتر مردم بر حریم خصوصی خود بر می داریم. 
به گزارش ایرنا، یک شرکت تحلیل داده ها با عنوان «کمبریج آنالیتیکا» که با ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همکاری داشته، به حفظ بخشی از اطلاعات کاربران فیس بوک پس از قول به حذف آن، متهم و فعالیت اش به حال تعلیق در آمده است.
شرکت کمبریج آنالیتیکا اطلاعات کاربران را از یک اپلیکیشن فیس بوک که قرار بود ابزاری در زمینه تحقیقات روان شناختی باشد، دریافت کرده در حالی که این شرکت از مجوز لازم برای دستیابی به این اطلاعات برخوردار نبوده است. حدود 270 هزار کاربر این اپ را دانلود و اطلاعات شخصی شان را با آن سهیم کرده اند.
طبق اعلام فیس بوک، شرکت کمبریج آنالیتیکا در سال 2015 تائید کرد که این اطلاعات را از بین برده، اما فیس بوک گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه همه این اطلاعات حذف نشده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.