رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 1, 2018
16:28 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89198

نائب رئیس مجلس: وقتی مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌آیند؛ یعنی مشکل از خود ماست

 

نایب رییس مجلس با انتقال از سیاست‌ فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی، تصریح کرد: وقتی مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌آیند این نشان می‌دهد که مشکل از خود ماست.
 
مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه در مواجهه با فضای مجازی باید قوانین کشور به نحوی اصلاح شود که در عین اینکه بستر امنی برای کاربران مهیا شود از صدمات و خطرات فضای مجازی جلوگیری شود، گفت: واقعیت این است که امروز زندگی بشر به این فضا گره خورده است و ما باید با واقعیت کنار بیاییم؛ امروز دیگر نمی‌توان این فضا را به روی مردم بست.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که در آینده بسیاری از مشاغل از طریق فضای مجازی ایجاد خواهد شد، افزود: در دنیای امروز بزرگترین سرمایه‌ها در اختیار برندها و شرکت‌هایی مثل گوگل و اپل است بدون اینکه زمین، کارخانه یا خرید و فروشی ملموسی در این شرکت‌ها صورت بگیرد؛ در نتیجه شناخت این وضعیت امروز در کشور بیش از هرچیز دیگری برای ما اهمیت دارد.
 
نباید ترسی از رسانه‌ و پیام رسان و فضای مجازی داشته باشیم
 
وی اظهار کرد: قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و فرهنگ شناسان باید این پدیده را به خوبی شناسایی و رصد کنند و چنانچه ما این فضا را نبینیم و برای ورود به آن برنامه نداشته باشیم، قطعا خودمان دیده نخواهیم شد.
 
پزشکیان با اشتباه خواندن استفاده از ابزارهایی همچون فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌های نامتعارف در فضای مجازی، افزود: وقتی این فضا بسته و فیلتر شود چگونه می‌خواهیم پیام روشن، مثبت و حق طلبانه خودمان را منتقل کنیم.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ادعای ما در دنیا این است که حرف حق و درست را می‌زنیم، ادامه داد: اگر حق با ماست نباید از چیزی بترسیم و به جای انکار پدیده‌ها باید رویکرد تهاجمی و رو به جلو پیام و حرفمان را منتقل کنیم و نباید ترسی از رسانه‌ و پیام رسان و فضای مجازی داشته باشیم.
 
وقتی مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌آیند؛ یعنی مشکل از خود ماست
 
وی با تأکید بر اینکه برای دیده شدن و انتقال پیام نیاز به رسانه داریم، یادآور شد: وقتی دیوارکشی کنیم و درها را برای تبادل اطلاعات ببندیم، فقط سخن و حرفمان را خودمان را می‌شنویم و تأیید می‌کنیم.
 
پزشکیان در پاسخ به این سئوال که آیا با فیلتر تلگرام پیام رسان‌های داخلی می‎توانند جایگزین مناسبی باشند یا خیر، گفت: خیر به هیچ وجه؛ ما باید خودمان را خیلی ارتقا دهیم و خیلی اعتمادسازی کنیم تا توان رقابت در این فضا را داشته باشیم و توانایی عرضه کردن محصولاتمان در این زمینه داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: وقتی مردم به سمت پیام رسان‌های داخلی نمی‌آیند این نشان می‌دهد که مشکل از خود ماست؛ هیچگاه با حرف نمی‌توان اعتمادآفرینی کرد و باید در عمل این اعتماد عمومی ایجاد شود.
 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز دیگر وقت سخن گفتن‌ نیست بلکه زمان عمل کردن است و اگر ما نمی‌توانیم در این مسیر گام برداریم، مقصر هستیم. امروز حرف زدن خیلی سخت‌تر از اوایل انقلاب است چراکه در اوایل انقلاب می‌توانستیم محکم بگوییم فلان کار را خواهیم کرد ولی امروز باید حرفی که می‌زنیم را انجام دهیم چراکه فرصت به اندازه کافی در اختیار ما قرار داشته است./
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.