اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

April 1, 2018
16:35 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1397
کد خبر: 89201

عضو ناظر کمیته فیلترینگ: تصمیم فیلتر تلگرام در سال جدید گرفته نشده است

عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید اگر تصمیم نهایی در خصوص فیلتر تلگرام گرفته شده باشد، پس از ناآرامی‌های دی ماه و مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته است؛ نه در سال جدید.
 
 
محمد کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به زمزمه‌های مطرح شده درباره فیلتر تلگرام تا پایان فروردین ماه گفت: در جلسات کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیمی برفیلتر تلگرام گرفته نشده است؛ احتمالا تصمیم مورد اشاره در شورای عالی فضای مجازی گرفته شده است، ضمن اینکه خبر موثقی دراین خصوص به این کمیته ارسال نشده است؛ البته اخبار درخصوص فیلترینگ تلگرام موضوعیت داشته و این مسئله طی چند ماه گذشته بارها مطرح شده است.
 
فیلتر تلگرام اصلا بعید نیست
 
نماینده مردم ملایر درمجلس شورای اسلامی درباره اینکه تصمیم فیلتر تلگرام چه زمانی گرفته شده است، توضیح داد: در ماه‌های بهمن و اسفند مطالبی درخصوص تصمیم مقامات عالی درباره فیلتر تلگرام شنیده می‌شد و اگر تصمیم نهایی در این باره گرفته شده باشد، پس از ناآرامی‌های دی ماه و مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته است؛ نه در سال جدید.
 
معطل نگه داشتن اجرای تصمیم به دلیل شروع سال
 
عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه،معطل نگه داشتن اجرای این تصمیم را به دلیل شروع سال جدید دانست و افزود: فیلتر تلگرام اصلا بعید نبوده و کاملا محتمل است.
 
فیلتر تلگرام به صلاح نیست
 
کاظمی پور با بیان اینکه موافق فیلترینگ تلگرام نیستم، افزود: البته از تصمیمات مسئولان دراین خصوص اطلاعی ندارم، اما به نظر فیلتر تلگرام نمی تواند عامل موثری درکاهش برخی مشکلات باشد؛ هرچند که باید برفعالیت این شبکه کنترل هایی صورت گیرد؛ اما نباید این امکانات و فضا را از مردم دریغ کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری ازطریق تلگرام ارتزاق و معیشت می کنند، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی، فیلتر تلگرام به صلاح نیست.
 
با فشار، محرومیت و ممنوعیت نمی‌توان کاری را انجام داد
 
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: هیچ زمانی نمی توان مردم را برای انجام کاری ازجمله استفاده از پیام رسان های داخلی مجبور کرد؛ کما اینکه درجلوگیری از استفاده ماهواره هیچ موفقیتی علی رغم وجود قانون و مجازات ها حاصل نشد، بنابراین مردم را باید برای استفاده از امکانات داخلی قانع کرد زیرا با فشار، محرومیت و ممنوعیت نمی توان کاری را انجام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.